Federatia Romana de Automobilism Sportiv (FRAS)
Federatia Romana de Automobilism Sportiv (FRAS)
Caracteristici
Cluburi, complexe sportive
initiere, performanta
Descriere
FRAS are ca obiect organizarea, arbitrarea si dezvoltarea practicarii sportului automobilistic in Romania.
Scopul FRAS este sa administreze, sa coordoneze, sa organizeze si sa promoveze intreaga activitate de automobilism sportiv desfasurata pe teritoriul Romaniei, in interesul membrilor afiliati si pentru atragerea de noi practicanti ori sustinatori si simpatizanti ai sportului automobilistic.
Prin „automobilism sportiv” se intelege ramura de sport care cuprinde totalitatea probelor sportive care se desfasoara pe automobile de competitie. Automobilele de competitie sunt automobile de constructie speciala sau adaptate ulterior dintr-un model de serie, in vederea utilizarii acestora la intreceri cu caracter sportiv. In automobilismul sportiv sunt utilizate toate tipurile de vehicule terestre motorizate, a caror deplasare este controlata de conducator de la volanul vehiculului respectiv si care prin constructie ruleaza pe trei sau mai multe roti, din care cel putin una este viratoare. Fac exceptie, neputand fi utilizate, transformate ori modificate pentru participarea la competitii automobilistice, vehiculele din categoria autobuzelor, microbuzelor, autorulotele, ambulantele, vehiculele industriale grele sau cele agricole, camioanele cu remorca, vehiculele militare, vehiculele cu senile, motocicletele cu atas, triciclurile si mototriciclurile cu ghidon.
Automobilismul sportiv cuprinde toate intrecerile, competitiile, concursurile, paradele, evenimentele, manifestarile, singulare sau din cadrul campionatelor, cupelor, trofeelor, seriilor, intreceri locale, judetene (intrajudetene), regionale (interjudetene), nationale, internationale, desfasurate pe teritoriul Romaniei, care se finalizeaza prin stabilirea unui record, clasament sau ierarhii, atribuit de organizatori participantilor pe automobile de competitie, pe baza criteriilor impuse si acceptate de acestia, anterior inceperii intrecerii respective.
In functie de tipul vehiculului utilizat, de suprafata de rulare pe care se desfasoara intrecerea sau de regulamentele specifice, automobilismul sportiv cuprinde o serie de probe specifice, fara a fi limitate la acestea, dupa cum urmeaza: raliuri, viteza in coasta, circuit viteza, karting, off road, rally cross, tot-teren, rally raid, autoslalom, slalom paralel, vehicule istorice.
Scopul FRAS este sa administreze, sa coordoneze, sa organizeze si sa promoveze intreaga activitate de automobilism sportiv desfasurata pe teritoriul Romaniei, in interesul membrilor afiliati si pentru atragerea de noi practicanti ori sustinatori si simpatizanti ai sportului automobilistic.
Prin „automobilism sportiv” se intelege ramura de sport care cuprinde totalitatea probelor sportive care se desfasoara pe automobile de competitie. Automobilele de competitie sunt automobile de constructie speciala sau adaptate ulterior dintr-un model de serie, in vederea utilizarii acestora la intreceri cu caracter sportiv. In automobilismul sportiv sunt utilizate toate tipurile de vehicule terestre motorizate, a caror deplasare este controlata de conducator de la volanul vehiculului respectiv si care prin constructie ruleaza pe trei sau mai multe roti, din care cel putin una este viratoare. Fac exceptie, neputand fi utilizate, transformate ori modificate pentru participarea la competitii automobilistice, vehiculele din categoria autobuzelor, microbuzelor, autorulotele, ambulantele, vehiculele industriale grele sau cele agricole, camioanele cu remorca, vehiculele militare, vehiculele cu senile, motocicletele cu atas, triciclurile si mototriciclurile cu ghidon.
Automobilismul sportiv cuprinde toate intrecerile, competitiile, concursurile, paradele, evenimentele, manifestarile, singulare sau din cadrul campionatelor, cupelor, trofeelor, seriilor, intreceri locale, judetene (intrajudetene), regionale (interjudetene), nationale, internationale, desfasurate pe teritoriul Romaniei, care se finalizeaza prin stabilirea unui record, clasament sau ierarhii, atribuit de organizatori participantilor pe automobile de competitie, pe baza criteriilor impuse si acceptate de acestia, anterior inceperii intrecerii respective.
In functie de tipul vehiculului utilizat, de suprafata de rulare pe care se desfasoara intrecerea sau de regulamentele specifice, automobilismul sportiv cuprinde o serie de probe specifice, fara a fi limitate la acestea, dupa cum urmeaza: raliuri, viteza in coasta, circuit viteza, karting, off road, rally cross, tot-teren, rally raid, autoslalom, slalom paralel, vehicule istorice.
185 vizualizari
Bucuresti 11 Iul. '23 (16:05)