Colegiul Tehnic Petru Maior - Bucuresti
Misiune
Colegiul Tehnic „Petru Maior” îsi asuma misiunea de a pregati specialisti în domeniile electric si mecanic, informatica si uman, capabili de a utiliza cunostinte stiintifice, tehnice si cultural-umaniste valoroase, de a se integra în procesele tehnologice economice si social-culturale ale societatii românesti si ale lumii contemporane, cu sanse reale în competitia pe piata muncii si care sa le asigure o educatie completa, cu avantaje pe termen lung. Principalul nostru obiectiv este acela de a contribui la dezvoltarea economica si sociala a României oferind educatie si pregatire profesionala de calitate clientilor nostri (elevi si societate).
Baza succesului Colegiului Tehnic „Petru Maior” o reprezinta calitatea si eficienta serviciilor prestate clientilor interni si, drept urmare, prima grija si responsabilitate a fiecarui salariat al unitatii, începând cu conducerea acesteia, este calitatea procesului de învatamânt si a proceselor conexe acestuia, în concordanta cu principiile Managementului Calitatii Totale. Colegiul Tehnic „Petru Maior” este o unitate scolara care satisface în principal nevoia de forta de munca specializata a unitatilor cu profil tehnic. Acest obiectiv strategic national este deosebit de exigent cu resursa umana. Ne vom asigura ca necesitatile si cerintele clientilor nostri sunt definite si ca ele sunt în concordanta cu cerintele pietei fortei de munca. Standardele de pregatire a fortei de munca implica un nivel foarte ridicat de tehnicitate, un bagaj mare de cunostinte generale si un comportament social adecvat. Pregatirea elevilor impune o strategie superioara, o conlucrare foarte buna a tuturor factorilor: profesori, directori, beneficiari (agenti economici sau universitati) si nu în ultimul rând, o dotare de exceptie. Centrat pe stabilirea unui echilibru între cererea si oferta educationala, parteneriatul dintre scoala si agentii economici are un impact semnificativ, din perspectiva dezvoltarii personale si a insertiei socio-profesionale a viitorilor absolventi.
Gama de activitati de instruire specifice unitatii de învatamânt, în profesie, încearca sa satisfaca standardele generale de calitate pentru exprimarea asteptarilor comunitatii pe care o deserveste (cererea sociala), aspecte care se reflecta în corelarea ofertei scolare cu cererea înregistrata pe piata muncii, prin asigurarea nivelului de competente adecvat noilor tehnologii precum si dezvoltarea abilitatilor de comunicare, adaptare si mobilitate profesionala, ca deziderate majore pentru integrarea profesionala a absolventilor.
În conjunctura actuala, schimbarea reprezinta singura trasatura constanta careia trebuie sa i se subordoneze educatia tinerilor pentru integrarea în viata profesionala activa.