Anna de Noailles, Liceu Francez - Bucuresti
Scoala elementara de la 6 la 10 ani
Scoala elementara de la 6 la 10 ani se împarte în doua cicluri dupa cum urmeaza:
• Ciclul învatarii fundamentale compus din clasele I (CP) si pâna în clasa a III-a (CE2);
• Ciclul învatarii de consolidare compus din clasele a IV-a (CM1) a V-a (CM2) si clasa a VI-a (6ème) primul an de gimnaziu.
Materiile sunt organizate pe domenii
• În scoala primara, sunt prioritare: dobândirea competentelor de limba franceza, asimilarea primelor notiuni de matematica, pregatirea elevilor pentru societate. Ne axam si pe alte domenii: limbi straine, sport, stiinta, arta, cultura, informatica si educatie morala si civica.
• Un loc important în educatie, îl are predarea limbii române si a limbii engleze. Înca de la 3 ani, copiii sunt familiarizati cu limba româna.
• Scoala noastra este dotata cu infrastructura si echipamente performante (biblioteca, sala de sport, sala de informatica, echipament audio-video, table interactive etc.). Acestea asigura elevilor un învatamânt diversificat si contribuie la descoperirea si stapânirea noilor tehnologii.
• În sfârsit, deoarece consideram ca este esential sa lucram în strânsa colaborare cu parintii elevilor, scoala noastra face tot ce este posibil pentru a realiza acest parteneriat : organizeaza lectorate de informare generala, sedinte cu toti parintii unei clase sau întrevederi individuale, lucreaza cu diferite asociatii ale parintilor.
Program clasele elementare
Luni, marti, joi si vineri:
• 8:20: Intrarea în scoala
• 8:30: Începerea cursurilor
• 15:30: Sfârsitul programului (15:20 pentru clasa I)
Miercuri: orele se termina la 12:00
Suport didactic în limba franceza
În corpul nostru profesoral, avem doua cadre didactice care asigura, în mod special, sprijin în procesul de învatare a limbii franceze. Elevii care nu au franceza ca limba materna, beneficiaza de sprijin specific nevoilor lor: franceza ca limba de predare.
Învatarea limbilor straine
Înca din grupa mica, elevii nostri sunt familiarizati cu limba si cultura tarii gazda. Aceasta implica jocuri si cântece la gradinita si o predare a orelor de româna de catre cadre didactice native, atât în gradinita, cât si în clasele primare. Înca din clasa I si pâna în clasa a II-a, elevii sunt repartizati în functie de competentele lor, pe doua sectiuni : româna ca limba straina si româna ca limba materna. Orele de engleza sunt tinute de profesori specializati.