Ce mașini noi până în 15.000 de euro găsești pe www.anuntul.ro pentru Programul Rabla 2024

Înmatriculările de mașini noi au scăzut în primele trei luni ale anului; De ce câștigă chinezii teren pe piața auto din Europa; Ce „rable” noi și relativ ieftine se găsesc acum pe piață

 

Programul Rabla 2024 a început de două săptămâni pe o piață auto dificilă. Pe plan national, în luna martie s-au înmatriculat 9.156 de autoturisme noi, cu 25% mai puține decât în aceeași lună a anului trecut.

De altfel numărul înmatriculărilor auto noi a scăzut cu 10% pe primele trei luni din 2024. 33.228 unitati față de 36.966 câte s-au înregistrat în aceeași perioadă din 2023. În schimb, înmatriculările de mașini second-hand, deși au scăzut ușor în martie 2024, au crescut per total în ianuarie-martie 2024 cu aproape 10% față de 2023, de la 76.577 de unități la 84.135 de unități.

Așadar, ca întotdeauna este o chestiune de preț. Asta arată și clasamentul mărcilor noi înmatriculate pe primele trei luni din 2024. Dacia râmâne de departe mașina pe care și-o permit cei mai mulți:

DACIA - 9.692 unitati

TOYOTA - 2.615 unitati

SKODA - 2.443 unitati

HYUNDAI - 1.989 unitati

VOLKSWAGEN - 1.966unitati

RENAULT - 1.897 unitati

MERCEDES - 1.400 unitati

BMW - 1.307 unitati

FORD - 1.255 unitati

SUZUKI - 1.039 unitati

(statistici publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM – pe baza datelor furnizate de Direcția Generală Permise de COnducere și Înmatriculări - DGPCI)

De altfel, statisticile DGPCI arată că în pofida numeroaselor programe Rabla derulate în ultimii ani, parcul auto românesc rămâne majoritar vechi și foarte vechi. Din cele 8,1 milioane de autoturisme înmatriculate în România, 2,6 milioane au peste 20 de ani vechime, 2,5 milioane au o vechime între 16 și 20 de ani, iar 1,3 milioane de autoturisme au o vechime între 11 și 16 ani. Bineînțeles, 7,8 milioane de autoturisme sunt cu combustie (motorină și benzină).

Dacia Spring a ieșit din grațiile europenilor

Și ceilalți europeni se uită la preț, ca și noi, chiar dacă ei au mai mulți bani. Iar o dovadă a acestui fapt este avântul luat de mașinile electrice chinezești.

Favorita electrică a europenilor, Dacia Spring, și-a pierdut atractivitatea, din cauza schimbărilor legislative din Franța și Germania, unde s-au redus puternic subvențiile pentru autoturisme electrice. În februarie 2024 Dacia Spring n-a mai prins nici măcar Top 10 al vânzărilor.

Transport & Environment, un grup european de lobby, a publicat recent un studiu care arată că vehiculele electrice fabricate în China vor acapara un sfert din piața europeană în 2024. Pentru că, ce să vezi, sunt mai ieftine.

undefined

„19,5% din totalul mașinilor electrice vândute în UE anul trecut, adică 300.000 de unități, au fost asamblate în China. În Franța și Spania, aproape fiecare al treilea model electric vândut în 2023 a fost fabricat acolo”, se arată în studiul Transport & Environment.

Cota de piață a mașinilor electrice produse în China, pe piața europeană, va crește de la 19,5% în 2023 la circa 25% la finalul lui 2024.

Așadar, dacă industria auto europeană nu face ceva rapid și hotărât pentru reducerea costurilor, viitorul va fi chinezesc.

Șapte mașini noi până în 15.000 de euro

Până atunci, însă, dacă vreți să vă înnoiți mașina din ogradă, dar vă uitați la preț, iată ce găsiți nou pe www.anuntul.ro la secțiunea Auto, până în 15.000 de euro:

Citroen C3 – 10.998 euro

  • 2023 
  • Benzina 
  • Motor 1200 cmc 
  • Cutie de viteze manuală

undefined

Fiat Panda – 11.888 euro

  • 2023
  • Benzina
  • Motor 1000 cmc
  • Cutie de viteze manual

undefined

Aixam Coupe - 11.976 euro

  • 2023
  • Electrică
  • Cutie de viteze automata

undefined

Hyundai BAYON - 12.669 euro

  • 2023
  • Benzina
  • Motor 1200 cmc
  • Cutie de viteze manual

undefined

Mitsubishi Space Star - 13.923 euro

  • 2023
  • Benzina
  • Motor 1200 cmc
  • Cutie de viteze manuală

undefined

Fiat 500 - 14.356 euro

  • 2023
  • Benzina
  • Motor 1000 cmc
  • Cutie de viteze manual

undefined

Kia Rio - 14.780 euro

  • 2023
  • Benzina
  • Motor 1200 cmc
  • Cutie de viteze manuala

undefined

Ce vă trebuie pentru Programul Rabla

Ca să vă înscrieți în Programul Rabla Clasic sau Plus trebuie să îndepliniți următoarele condiții:

  • Să aveți domiciliul sau reședința în România;
  • Să nu aveți datori la buget (taxe, impozite, amenzi);
  • Să vă înscrieți la un producător auto validat de AFM, pentru cumpărarea unei mașini noi. Aici e lista producătorilor validați;
  • Să predați una/două mașini vechi la un centru autorizat de colectare;
  • Să radiați din circulație mașina/mașinile predate la casat;

Cu dovada de casare și radiere trebuie să mergeți la producătorul auto la care v-ați înscris și să cumpărați mașina nouă. Acesta va face demersurile mai departe la AFM ca să primească primele de casare sau ecotichetele, în funcție de programul în care vă încadrați.

După înscrierea la producătorul auto de la care vreți să cumpărați noua mașină aveți la dispoziție 90 de zile ca să casați mașina veche, s-o radiați și s-o cumpărați pe cea nouă.

Primele de casare în Rabla Clasic sunt:

- 7.000 lei pentru cumpărarea unei motociclete în schimbul casării unui autovehicul uzat;

- 7.000 lei pentru cumpărarea unei mașini noi în schimbul casării uneia uzate;

- 10.000 lei pentru cumpărarea unei mașini noi în schimbul casării a două autovehicule uzate.

 

Anul ăsta, la prima de casare NU se mai acordă ecobonusurile de 1500 de lei, care în unele situații se cumulau și atingeau niveluri record.

Detalii despre Rabla, acte, bani și proceduri

Ultima Oră! Dacia a anunțat noile prețuri și dotări la Dacia Spring. De la 16.900 de euro, iar prin Rabla de la 11.800 de euro. Noile modele pot fi comandate de la finalul lunii aprilie și vor fi primite spre septembrie. Dacă mai aveți răbdare, așadar, puteți cumpăra și un Spring pe care să-l primiți la toamnă ;)

4.012 vizualizari Autor D.B. 04.04.2024
Distribuie articolul
Reproducerea partiala sau integrala a informatiilor sau imaginilor prezentate in acest articol, fara acordul scris al SC Anuntul Telefonic SRL, constituie incalcarea drepturilor de autor detinute de SC Anuntul Telefonic SRL, urmand a se raspunde pentru daunele provocate conform legilor romanesti aflate in vigoare.