Cum să scrii un anunț imobiliar care vinde

Ai un imobil de vânzare? Scrie un anunț irezistibil: fii sincer, dă cât mai multe detalii, scrie o poveste. Nu neglija imaginile, niște poze bune îți pot crește cu până la 7% prețul casei pe care o vinzi.

undefined

Iată 7 sfaturi de la specialiști despre cum trebuie compus un anunț imobiliar care să răspundă atât așteptărilor tale de vânzător, cât și așteptărilor cumpărătorului:

1. Pune în titlu doar informații relevante

Nu pierde din spațiul prețios dedicat titlului scriind „Vând apartament 2 camere" (pentru cititori este evident că asta vinzi din moment ce ai pus anunțul la secțiunea Imobiliare vânzări 2 camere). Pe cumpărători îi interesează mai degrabă unde anume este situat imobilul, așa te sfătuim ca, pe lângă cartierul unde se află proprietatea pe care o vinzi, treci în titlu și strada. Pe Anuntul.ro poți face și localizarea exactă pe harta imobiliară direct din formularul Adaugă anunț. 

2. Fă o descriere complexă a imobilului

O descriere cât mai detaliată îl ajută pe client să ajungă rapid la anunțul tău, iar pe tine te ajută să-l transformi mult mai ușor din potențial... în cumpărător. E foarte important să completezi și să bifezi în formularul de adăugare a anunțului caracteristicile principale ale proprietății scoase la vânzare, pentru că cei interesați să cumpere un imobil țin cont la căutare de:

  • vechimea construcției;
  • suprafața utilă (cei care vor o casă, sunt interesați și de suprafața curții);
  • tipul de compartimentare;
  • etaj (la casă vor să știe regimul de înălțime);
  • confort.

Dar vor să știe detalii și despre:

  • utilități (ex. centrală termică proprie) și îmbunătățiri (dacă e renovat, dacă are termopane, ușă metalică etc.);
  • structura de rezistență a blocului (cărămidă, beton) și dotările lui (supraveghere video, boxă la subsol, lift etc.);
  • accesul la un loc de parcare sau garaj;
  • obiectivele de interes din zonă (mijloace de transport, magazine, școli, grădinițe, farmacii etc.).

Spațiul destinat detaliilor suplimentare este generos la noi pe site (5.000 de caractere), așa că profită și de el. 

Pont: Adu completări anunțului de fiecare dată când apare o noutate care ar putea fi importantă pentru cumpărător (de exemplu, s-a deschis un supermarket sau o grădiniță în apropiere). Pe Anuntul.ro, funcția Modifică îți oferă posibilitatea de a modifica din cont toate câmpurile anunțului tău (mai puțin rubrica, subrubrica și titlul) fără să fii taxat suplimentar.

3. Pune în prim-plan avantajele imobilului

Caracteristicile sunt informative, dar avantajele sunt cele care vând proprietatea. Dacă locuința se vinde cu 0% comision pentru cumpărător, are acces la un loc de parcare (Doamne-ajută la toată lumea!), are geam la baie sau mobila și electrocasnicele sunt incluse în preț, pune aceste informații mai în față. Dacă îți cauți un cumpărător pe cont propriu, poți începe textul anunțului cu „proprietar", dar fără a continua cu „Exclus agenții!", „Fără credit! Nu suna dacă nu ai toți banii!" (trece aceste detalii la final, folosind un ton prietenos: „Prefer să fiu contactat direct de cumpărător", „Prefer plata cash"etc.).

4. Dacă ai talent, scrie un anunț „altfel"

Domnul Alexandru Cordea, agent imobiliar Real Estate Network și... scriitor contemporan de anunțuri, publică de ani buni pe Anuntul.ro texte ca acesta (redau o parte dintr-un anunț):

Tei. Bombă de apartament. Frumusețe rară. Apartamentul e lux la interior. Blanao! O zugrăveală în humă model '89, asortată cu o pardoseală din PVC cunoscută și sub denumirea de linoleu, în timp ce pe jos în bucătărie, baie și hol apartamentul a fost decorat cu o pardoseală rigidă obținută prin frecarea la umed a unui produs obținut din ciment. Mă rog, are mozaic pe jos, pentru ăia care și știți ce e ăla. Pentru cine nu știe, e un fel de marmură de Carrara, da' așa, mai românească. Situația juridică: certă, concretă, fără belele. Și pentru că știu că o să mă întrebați, haideți să clarificăm: de ce se vinde apartamentul? Ba da, o să mă întrebați, că toți mă întrebați la vizionare treaba asta. Ei bine, e moștenire apartamentul. Și moștenitorii vor să-l vândă și să bea banii. Este că nu vă așteptați la răspunsul ăsta? Mi-a scapăt ceva? Sper că nu, că s-ar fi spart. Ah, da, ar mai fi așa: că apartamentul e liber, că vă puteți apuca imediat de demolat în el, că vine la pachet cu comision 0 cumpărător și că îl putem vizita oricând vreți dumneavoastră și pot și eu. Asta-i tot, oameni buni! Acum puneți mâna pe telefon și sunați, că n-am scris tot textul ăsta doar ca să vă amuzați, ci ca să cumpărați!

 

„Ideea e să ieși din rând, să nu fii la fel ca ceilalți. Un anunț altfel poate avea un impact mai mare decât unul standard, mai ales dacă stârnește emoții. Motivul pentru care eu scriu anunțurile în acest stil este acela de a destresa cititorii bombardați cu cifre (număr de camere, suprafețe, prețuri etc.) și de a-i face să zâmbească pentru câteva momente. E adevărat că cei mai mulți clienți sunt interesați mai degrabă de detaliile tehnice pe care le trec în anunț decât de poveștile mele și nu toată lumea are răbdare să-mi citească operele cap-coadă, dar cei care o fac îmi spun la vizionări că s-au amuzat", spune domnul Cordea. 

Indiferent dacă scrii un anunț cu sclipici sau fără...

5. Fii sincer 

Este foarte important să spui adevărul în descrierea proprietății, deoarece, în caz contrar, pierzi și timpul tău, și pe-al clientului. Nu scrie că apartamentul e „situat la 2 minute de piață sau de parc” când el la 20 minute distanță și nu trece informații false despre suprafața utilă (spațiul din casă, fără balcoane). „De exemplu, toți proprietarii de garsoniere de pe Berechet zic că locuințele lor au 41 de metri pătrați utili, când de fapt ele au 36 de metri pătrați. 41 de metri au cele din capetele străzii. Eu, dacă lucrez 16 ani de imobiliare, știu asta, deh!", explică domnul Alexandru Cordea.

Scrie dacă imobilul pe care-l vrei să-l vinzi are „bulină roșie” și în ce grad de risc seismic se încadrează (nu încerca să ascunzi o astfel de informație, fiindcă ea poate fi verificată de cumpărător pe site-urile autorităților și... chiar dacă nu pică blocul la cutremur, pici tu de neserios). Dacă vinzi un teren, menționează dacă cumva nu este liber de sarcini sau este concesionat, să știe omul în ce se bagă. 

6.   poze  Pregătește locuința înainte de a face poze

Alături de descrierea prin cuvinte a locuinței, la un anunț imobiliar contează foarte mult partea vizuală. Indiferent de starea imobilului scos la vânzare, înainte de ședința foto, locuința trebuie să fie foarte curată! Pozele cu vase nespălate, paturi nefăcute sau haine aruncate peste tot nu vor atrage clienții, din contră. Dacă vinzi o casă la curte, ai grijă să cureți și grădina de bălării înainte să faci fotografii.

Apelează la home staging dacă vrei să vinzi casa rapid și la un preț mai bun!

Home stagingul („pregătirea casei pentru vânzare" pe româneşte) e o metodă de marketing de succes apărută în Vest acum mulți ani şi sugerează că o locuinţă trebuie aranjată la fel de mult ca o maşină atunci când este scoasă la vânzare.

Noi am pornit home stagingul de la obiceiul de a muta și de a scoate din locuințele clienților cu care avem contract de exclusivitate obiectele de prisos înainte de vizionări", spune Paula Marin, broker imobiliar Axa Domenii International. „Camerele par dintr-odată mai mari, devin mai luminoase. Bine, noi mai facem uneori și rearanjări de mobilă prin casele pe care le avem portofoliu, însă pentru un proprietar acest lucru poate fi complicat. În schimb, el ar putea scoate din cadru tot ce este ușor de mutat când face fotografiile pentru anunțul de vânzare: un fotoliu, o masă, scaunele pliante etc.".

Un alt pas important în pregătirea casei pentru vânzare este depersonalizarea ei, iar asta înseamnă că, înainte de a face poze (dar și înainte a primi clienții la vizionare), trebuie să elimini din cadru lucrurile care au legătură cu tine: scoate din baie periuţa de dinţi, pasta, cremele, gelul de duș sau litiera pisicii, ascunde fotografiile de familie, bibelourile, mileurile, oala cu sarmale de pe aragaz, punga cu pungi, izmenele puse la uscat pe balcon etc. Ideea e ca potențialul client să înceapă să se vadă pe el stând acolo, nu să vadă viața și obiceiurile tale. 

„Apoi, pentru a schimba atmosfera dintr-un imobil care urmează să fie scos la vânzare, în special a unuia care nu e lux, folosiți perdele și draperii noi (nu trebuie să fie scumpe, se găsesc la Jumbo unele accesibile), vaze cu flori (noi, agenții, folosim flori artificiale, pentru că nu avem când să ne ocupăm de ele, dar voi puteți folosi unele naturale), tablouri, perne decorative, lenjerii de pat, prosoape noi, covoare. În ceea ce privește cromatica acestora, sunt recomandate culorile neutre, calde sau pastelate (crem, roz, galben, bleu, chiar și un accent de roșu - acum depinde și de ce alte culori mai aveți prin casă)."

Iată câteva imagini „înainte și după" home staging puse la dispoziție de reprezentanții agenției Axa Domenii International:

undefined

A se vedea cum și unei camere complet goale i se poate da o față comercială" dacă sunt aduse în ea două fotolii, o masă și câteva obiecte decorative.

Efectul? „După home staging, am observat că negocierea decurge mai bine, iar proprietatea poate fi vândută mai repede și cu un preț cu 5-7% mai mare decât cel al pieței", conchide brokerul Paula Marin.

7. După ce ai organizat locuința, te poți apuca de fotografiat

  • E bine să știi că un anunț care poate atrage multe vizionări este cel care are o galerie foto compusă dintr-un număr suficient de poze care să le permită potențialilor clienți să-și facă o idee de ansamblu. Pe Anuntul.ro poți încărca până la 20 de fotografii în format .jpg, .tif sau .png, așa că nu te zgârci!
  • Ideal ar fi să folosești un aparat profesional, dar e bun și un telefon deștept, care face poze clare;
  • Imaginile să fie luminoase, deci mai bine fă poze ziua. Dacă apartamentul nu este însorit, compensează cu o sursă suplimentară (aprinde și tu toate becurile din casă).
  • Încearcă să prinzi" cât mai mult din spaţiu, dar ai grijă să nu apară în poze animalele de companie, membrii familiei, mâini sau reflexia ta în vreo oglindă, mai ales dacă obișnuiești să umbli prin casă doar în chiloți.
  • Nu omite panorama de la ferestre, mai ales dacă ai peisaje.
  • Nu edita prea mult fotografiile și nu abuza de obiectivul fisheye, pentru că imaginile acelea lăbărțate, care deformează realitatea, nu fac o impresie bună.
  • Ordinea pozelor contează și ea. Pune cea mai relevantă poză prima, iar pe restul ordonează-le de la cea mai frumoasă la cea mai... așa și așa frumoasă. Din ce am observat noi, cel mai mare impact îl au fotografiile cu bucătăria, apoi cele cu sufrageria, dormitorul, balconul (dacă există) și baia. Asta în cazul apartamentelor. La case/vile ordinea este următoarea: pozele cu exteriorul casei, apoi cu bucătăria, sufrageria, dormitorul și baia.

Mai rămâne să pui prețul potrivit, datele de contact pentru ca cei interesaţi de locuinţă să ajungă la tine (dacă știi că nu ai cum să răspunzi la telefon la orice oră, scrie în anunț că poţi fi contactat și prin e-mail, SMS sau pe WhatsApp) și gata, poți publica anunțul.

După cum vezi, nu trebuie să fii neapărat profesionist ca să ai un anunț imobiliar reușit: e de-ajuns să fii cinstit, să faci câteva fotografii de bună calitate și să ții cont de sfaturile de mai sus atunci când îl compui.

Sursa foto: Axa Domenii International

9.008 vizualizari Autor Raluca Cincu 01.08.2022
Distribuie articolul
Reproducerea partiala sau integrala a informatiilor sau imaginilor prezentate in acest articol, fara acordul scris al SC Anuntul Telefonic SRL, constituie incalcarea drepturilor de autor detinute de SC Anuntul Telefonic SRL, urmand a se raspunde pentru daunele provocate conform legilor romanesti aflate in vigoare.