Robnec - Reparatii turbosuflante, reconditionari turbine Bucuresti

Despre turbosuflante

Ce este o turbosuflanta?

In cea mai simpla forma este compresor centrifugal condus de gazele de esapament ale motorului. Utilizand energia imprimata de gazele de esapament, compresorul trimite cu putere aer curat inapoi in motor, cu un debit mult mai mare decat ar primi motorul in mod natural (vezi motoarele aspirate).Deoarece combustia interna a motorului se bazeaza pe oxigen pentru arderea combustibilului, primind mai mult aer si in acelasi timp oxigen, cu ajutorul turbosuflantei, este produsa mai multa putere.In cele mai multe cazuri puterea creste cu 50-75% prin turbocompresie.

In mod normal gazele de esapament sunt trimise prin toba, in afara masinii – turbosuflanta in schimb utilizeaza aceste gaze ca o sursa de energie pentru a invarti rotorul turbinei inainte de a lasa gazul de esapament sa ajunga la toba.Axul turbinei este conectat direct la rotorul turbosuflantei. Acesta trage aer proaspat prin filtrul de aer, il comprima si-l trimite cu forta motorului pentru a-l utiliza in combustie.Turbosuflanta se invarte cu viteze extrem de mari, unele ating 160.000 de revolutii pe minut pentru a furniza suficient aer unui motor infometat. Turbosuflanta se bazeaza pe ax pentru rotatii. Viteza de rotatie combinata cu temperatura generata de sistemul de evacuare duce la o complexitate ridicata a acestui agregat (turbosuflanta) si la utilizarea unor materiale speciale din care componentele turbosuflantei sunt create, de inalta precizie avand tolerante foarte mici.Reconstruirea/reparatia unei turbosuflante implica munca manuala intensiva de mare precizie, echipamente specializate si multa experinta – de aceea recomandam ca orice lucrare asupra turbosuflantei sa se faca in service-uri specializate.

In cea mai simpla forma este compresor centrifugal condus de gazele de esapament ale motorului. Utilizand energia imprimata de gazele de esapament, compresorul trimite cu putere aer curat inapoi in motor, cu un debit...

Ce este un intercooler?

Turbosuflanta este un compresor centrifugal si unul din produsele reziduale este caldura generata de actul compresiei. Designul lamelelor rotorului din ziua de azi le face foarte eficiente, umpland motorul cu foarte mult aer foarte...

Ce este valva de presiune a compresorului?

Energia de rotatie a turbosuflantei vine de la gazele de esapament iar viteza operationala este dictata de necesarul de putere cerut de motor – din aceasta cauza viteza de rotatie a turbosuflantei este foarte dinamica.

Cand stati pe loc in trafic si masina este la turatia de relanti, turbosuflanta se invartie cu o optime din viteza maxima. Cand accelerezi viteza de rotatie creste dramatic si in cele mai multe cazuri atinge si chiar depaseste 100.000 rpm. Cand ajungi la viteza dorita si eliberezi acceleratia, admisia de aer este partial obturata pentru a limita aerul furnizat motorului, dar viteza turbosuflantei are o inertie mare si se va invarti in continuare cu o viteza foarte mare si automat apare un varf de presiune deoarece turbosuflanta furnizeaza mult aer insa admisia de aer a motorului este semi-obturata iar aerul nu are unde sa se duca.

Valva de presiune a compresorului controleaza aceste varfuri de presiune permitand eliberarea aerului nedorit de catre motor. Valva de presiune elibereaza turbosuflanta de stresul cauzat de astfel de presiuni foarte mari cauzate de diferentele de rpm ale motorului in timpul mersului.

Ce este capsula vacumatica?

Pe cele mai multe turbosuflante se afla o componenta foarte importanta, numita capsula vacumatica. Deoarece turbosuflanta se bazeaza pe gazele evacuate de catre motor pentru a invarti rotorul turbinei, la un moment dat gazele vor fi in exces si se va produce un exces de aer disponibil pentru a fi trimis in motor. De aceea este necesar controlul fluxului de aer, in consecinta controlul supra alimentarii cu aer a motorului – acesta este jobul capsulei vacumatice.

 Functia acestei piese este destul de simpla – furnizeaza un pasaj alternativ pe unde sa iasa gazele de esapament neutilizate de catre turbina. In mod normal, conectat la capsula vacumatica este actuatorul mecanic. Actuatorul este conectat la admisia motorului si este cel ce decide cand presiunea maxima necesara a fost atinsa si orice in plus trebuie redirectionat. Miscarea actuatorului deschide capsula vacumatica, oferind turbinei posibilitatea sa incetineasca, echilibrand presiunea furnizata catre motor.

 La motoarele pe benzina, presiunea de admisie in motor va fi in jur de 8-14 PSI. Aproape toate masinile au un computer ce controleaza aceasta presiune prin controlarea capsulei vacumatice.

 Acest control a fost desemnat unui computer ca o varianta de siguranta impotriva daunelor provocate de benzina de proasta calitate, diferente in conditiile atmosferice si chiar si efortul la care este supus motorul in functie de viteza in care se afla cutia.

 

Galerie foto
  • ...