Robnec - Reparatii turbosuflante, reconditionari turbine Bucuresti
Service Auto Robnec
Despre Service Auto Robnec
Efectueaza schimbare si reparatii pivoti la Service Auto Robnec – un service auto multimarca ce ofera servicii de inalta calitate atat de diagnoza computerizata cat si reparatii mecanice, un accent special fiind pus pe calitatea si garantia serviciilor oferite.
Pe langa serviciile de diagnoza si reparatie, service-ul auto Robnec detine utilaje industriale de inalta precizie pentru prelucrare mecanica a metalelor – honuire, alezare, sudura, rectificare, etc.
Cu o experienta masurata in decenii si personal calificat in multiple domenii auto, Service-ul Auto Robnec este mereu disponibil pentru a va ajuta in orice problema intampinati cu autoturismul, autoutilitara sau autocamionul dvs.
Despre Pivoti – Reparatii Pivoti
Pivotii sunt o componenta a suspensiei fata a unei masini. Suspensia din fata este un ansamblu complex de legaturi, articulatii, bucse si rulmenti. Acest ansamblu permite deplasarea rotilor din fata pe verticala si virajul stanga-dreapta. Miscarea pe verticala fiind independenta iar virajul concomitent. De-a lungul miscarii suspensiei, acestia maximizeaza contactul anvelopei cu soseaua pentru un control optim al vehiculului si al uzurii anvelopei. Pivotii sunt deci o componenta critica a suspensiei din fata, care leaga diferite verigi si le permite sa se miste. Acestia constau dintr-o bila si o priza asemanatoare articulatiei soldului corpului uman si asigura o miscare pivotanta intre bascula si fuzeta rotii. Astfel ofera o deplasare sigura si lina si va permit sa controlati cu precizie vehiculul.
Mentinerea unei etansari bune impotriva depunerilor de praf si mizeriei precum si lubrifierea in priza sunt importante pentru a maximiza durata de viata a pivotilor evitand reparatii pivoti.
Pivotii uzati contribuie la slabirea suspensiei din fata a autovehicului. Daca defectiunea este severa, se va observa o directie nesigura, cu vibratii sau zgomote neobisnuite. De multe ori pot provoca si alte probleme inainte ca acestea sa poata fi sesizate de sofer. Una din problemele principale fiind uzura excesiva a anvelopelor.
Un pivot uzat nu este o problema care poate fi ignorata. Daca uzura devine severa, stiftul se poate rupe de carcasa, rezultand pierderea imediata a controlului vehiculului.
Franele cu disc folosesc „placute” din bucati special concepute din material rezistent la frecare, compus din substante organice, metalice sau ceramice care in procesul de franare sunt presate pe un disc atunci cand soferul calca pedala de franare, rezultand astfel oprirea autovehicului.
De fiecare data cand actionati franele vehiculului, o cantitate mica de material de frecare este uzata de pe tampoane.In timp, materialul de frecare va deveni din ce in ce mai subtire, iar in final materialul de frecare va fi uzat în întregime, expunand astfel piesele de otel pe care materialul a fost aplicat. Cand aceste piese de otel intra în contact cu discurile vor rezulta distante de franare excesiv de mari si deteriorarea discurilor, creand astfel un risc foarte ridicat de provocare de accidente rutiere.
Uzura placute de frana
Daca placutele de frana ale unui vehicul sunt prevazute cu indicatori de uzura, soferul poate observa un zgomot specific atunci cand franele sunt cuplate. Acest sunet este cauzat de un mic accesoriu metalic situate pe placa de suport a placutelor de frana. De retinut faptul ca nu toate placutele de frana vin cu aceasta caracteristica, deci nu va bazati doar pe sunet pentru a evalua starea franelor.
Cand franele sunt expuse la conditii umede, cum ar fi dupa o ploaie de exemplu, placutele pot prezenta acel sunet specific mentionat anterior, insa daca acesta dispare dupa cateva utilizari ale sistemului de franare, acesta este un bun indicator ca a fost doar un pic de umezeala pe placute si nu este un semn ca trebuiesc înlocuite.
Monitorizarea placutelor de frana
Este foarte importanta monitorizarea starii placutelor de frana prin inspectarea lor periodica. Daca nu sunt inlocuite la timp alte componente ale sistemului de franare pot fi deteriorate, în special discurile de frana. Daca materialul de frecare de pe placute are o grosime mai mica de sapte milimetri, luati în considerare inspectia franelor, mai ales daca a trecut mult timp de la ultima inspectie.
Despre Service Auto Robnec
Efectueaza schimbare capete de bara la Service Auto Robnec – un service auto multimarca ce ofera servicii de inalta calitate atat de diagnoza computerizata cat si reparatii mecanice, un accent special fiind pus pe calitatea si garantia serviciilor oferite.
Pe langa serviciile de diagnoza si reparatie, service-ul auto Robnec detine utilaje industriale de inalta precizie pentru prelucrare mecanica a metalelor – honuire, alezare, sudura, rectificare, etc.
Cu o experienta masurata in decenii si personal calificat in multiple domenii auto, Service-ul Auto Robnec este mereu disponibil pentru a va ajuta in orice problema intampinati cu autoturismul, autoutilitara sau autocamionul dvs.
Despre capete de bara
Sistemul de directie si suspensie al masinii dvs. este unul dintre cele mai importante si complexe ale sale. Capetele de bara sunt o componenta critica a acestui sistem. Ele sint conectate la ambele roti din fata si permit schimbarea directiei de mers. Cand sunt intr-o forma buna, va ofera o directie lina si sensibila. Pe masura ce se uzeaza, manevrabiilitatea masinii va scade si vor incepe sa se simta vibratii si zgomote specifice.Iata cateva semne pe care le intalniti la masina daca capetele de bara incep sa dea semne de oboseala:
Simptome capete de bara uzate
- Uzura neuniforma a anvelopelor. Cand totul din sistemele de suspensie si directie este configurat corect, greutatea vehiculului este repartizata pe intreaga suprafata de contact a tuturor celor patru anvelope. Atunci cand capetele de bara sunt stricate repartizarea se va face inegal. Ducand astfel la o alinierea defectoasa a rotilor, iar anvelopele se vor uza inegal;
- Volanul nu raspunde normal comenzilor. Unul dintre semnele distinctive ale unui vehicul de calitate, este directia lina si sensibila la actionare. Capetele de bara uzate vor face ca volanul sa prezinte un joc si directia sa raspunda cu intarziere la manevrarea volanului.
- Zgomote si trepidatii. Atunci cand capetele de bara se uzeaza, simptomul care cel mai probabil va fi simtit mai intai este o vibratie a volanului. De asemenea, este posibil sa auziti zgomote specifice, mai ales atunci cand schimbati directia la viteze mici. Pe masura ce se uzeaza, pot incepe sa se desprinda si sa zdranganeasca in jurul articulatiilor si legaturilor.
- Roata are joc axial cand masina este suspendata. Daca nu sunteti sigur daca aveti capetele de bara stricate si aveti putin timp si cateva instrumente, puteti efectua o testare rapida si usoara a acestora chiar in aleea dvs.! Tot ce aveti nevoie este un cric. Ridicati doar capatul din fata al masinii in aer si apucati anvelopa din fata cu mainile. Asezati mainile la ora 3 si la ora 9 si scuturati roata dintr-o parte in alta. Apoi, puneti mainile la ora 6 si 12 si scuturati roata in sus si in jos. Efectuati acest test pe ambele roti din fata. Daca totul este asa cum ar trebui sa fie, nu ar trebui sa puteti misca rotile deloc decat sa le rotiti. Insa, daca una sau ambele roti au joc si / sau scot un zgomot in timp ce o miscati, aceasta ne spune ca capetele de bara sau alte componente conexe sunt uzate si trebuiesc inlocuite.
Diagnoza Auto – Care sunt semnele defectarii masinii?Avertizoare luminoase:
Luminile de avertizare de pe tabloul de bord sunt cel mai evident punct de plecare. Avertizorul “Check Engine”, spre exemplu, se aprinde atunci când, undeva intre motor si teava de esapament noxele depasesc nivelul admis. Poate fi vorba despre sonda lambda, bujii, convertorul catalitic, supapa egr, sau alte componente. Cauza efectiva a aprinderii lui o putem afla citind la un service specializat codul de eroare pe care computerul motorului îl da.
Altele, cum ar fi martorul de temperatura a motorului, martorul de presiune a anvelopelor sau martorul de ulei sunt mai usor de descifrat. Indiferent de ce martor luminos se aprinde, recomandam sa nu il ignorati niciodata. Întârzierea diagnosticului si a repararii ar putea duce la probleme si mai mari pe parcurs.
Verificarea anvelopelor:
aruncati o privire atenta asupra anvelopelor pentru a va asigura ca sunt în stare buna. Anvelopele au o banda de rulare care mareste aderenta si canalizeaza apa departe de plasturele de contact, reducându-va sansele de hidroplanare. Mentinerea unei adâncimi suficiente a benzii de rulare este importanta, iar verificarea dureaza câteva secunde. Modul in care s-au uzat anvelopele in urma rularii, ne poate spune de asemenea daca sunt probleme la sistemul de directie sau la suspensii.
Scârtâit:
Componentele uzate ale suspensiei produc adesea un sunet de scârtâit. Daca un amortizor este uzat, acesta poate scârtâi atunci când este aplicata o forta asupra acestuia, mai ales atunci când treceti peste o denivelare.
Daca auzim un scârtâit ca cel intalnit atunci cand pasim pe o scara veche, acesta este un semn ca este posibil sa avem probleme cu bucsele de la sistemul de directie al masinii.
Ticait:
auzirea unui ticait sau scârtâit prelungit poate indica o problema cu una din curelele de transmisie ale masinii.
O curea de distributie slabita poate ticai în timp ce aluneca peste scripetele care o conecteaza la arborele cu came si arborele cotit.
Scârtâitul, mai ales la rotirea volanului, este adesea cauzat de o curea de servodirectie întinsa sau de o pompa de servodirectie defecta.
Un zgomot metalic de frecare atunci când apasati pedala de frana înseamna probabil ca placutele sunt sunt uzate. Acestea au un senzor de uzura care intra în contact cu discul pe masura ce materialul placutei se uzeaza, anuntându-va ca este timpul pentru un set nou.
Vibratii si un zgomot specific:
acestea se aud adesea atunci când exista probleme la imbinarea angrenajelor ce formeaza sistemul de directie si cel de transmisie ale masinii.
De asemenea daca volanul este greu de rotit sau se roteste foarte usor dar fara sa angereneze total rotile masinii, acesta este un semnal ca au aparut probleme la sistemul de directie.
Bieletele si capetele bieletelor functioneaza pentru a conecta rotile din fata si a le directiona împreuna. Daca volanul se simte slabit, este probabil din cauza unei probleme cu aceste componente. În schimb, daca volanul este dificil de rotit, este probabil o problema cu sistemul de servodirectie – fie lichidul de servodirectie, pompa sau cureaua.
Pedala de frâna moale sau joasa:
frânele sunt, fara îndoiala, cel mai important sistem de siguranta al masinii dvs., asa ca orice manifestare neobisnuita a pedalei trebuie luata imediat in atentie. Daca frânele sunt moi este cel mai adesea un semn ca sunt probleme cu aerul din sistemul de franare sau ca nivelul lichidului de frâna este scazut / vechi. Lichidul scazut poate fi completat, dar daca acesta este vechi, va absorbi umezeala si nu va mentine suficienta presiune hidraulica pentru a oferi o franare ferma si eficienta, deci trebuie inlocuit urgent.
Despre Service Auto Robnec
Efectuati revizie auto periodica la Service Auto Robnec – un service auto multimarca ce ofera servicii de inalta calitate de diagnoza computerizata si reparatii mecanice. Punem un accent special pe calitatea si garantia serviciilor oferite.
Pe langa serviciile de diagnoza si reparatie, service-ul auto Robnec detine utilaje industriale de inalta precizie pentru prelucrare mecanica a metalelor: honuire, alezare, sudura, rectificare, etc.
Cu o experienta masurata in decenii si personal calificat in multiple domenii auto, Service-ul Auto Robnec este mereu disponibil pentru a va ajuta in orice problema intampinati cu autoturismul, autoutilitara sau autocamionul dvs.
Unul din serviciile oferite este revizia auto periodica in care se verifica starea tuturor bucsilor, schimbarea filtrelor si a lichidelor (in principal al uleiului de motor).
Uleiul si filtrul de ulei – Revizie auto periodica
Uleiul este esential in functionarea normala a angrenajelor si motoarelor autovehicolelor si nu numai. Acesta reduce semnificativ frecarea dintre partile in miscare ale motorului asigurand functioarea in siguranta si longevitatea motoarelor. Ca si celelalte componente, si uleiul este supus imbatranirii si degradarii in timp; motiv pentru care este foarte important schimbul periodic al acestuia.Intervalele de schimb ale uleiului vor varia in functie de varsta vehiculului, tipul de ulei si conditiile de conducere.
In urma cu cativa zeci de ani, cand era folosit uleiul organic, era normal sa schimbi uleiul la fiecare 5000 de km, dar in zilele noastre , cu lubrifiantii moderni, majoritatea motoarelor recomanda intervale de schimb de ulei de la 10000 la 15000 de km. Mai mult, daca motorul masinii dvs. necesita ulei de motor complet sintetic, ar putea merge pana la 20000 de km. ! Nu puteti judeca starea uleiului de motor dupa culoare, asa ca urmati programul de intretinere din fabrica pentru schimbul de ulei.
Odata cu schimbul uleiului trebuieste schimbat si filtrul de ulei, esential in indepartarea mizeriei si a particulelor nedorite din ulei. Un filtru uzat duce la:
- Uzura prematura a motorului;
- Un consum ridicat de combustibil;
- O presiune scazuta a uleiului in motor;
Service Auto Robnec este un service auto multimarca ce ofera servicii de inalta calitate atat de diagnoza computerizata cat si reparatii mecanice, un accent special fiind pus pe calitatea si garantia serviciilor oferite.
Pe langa serviciile de diagnoza si reparatie, service-ul auto Robnec detine utilaje industriale de inalta precizie pentru prelucrare mecanica a metalelor – honuire, alezare, sudura, rectificare, etc.
Cu o experienta masurata in decenii si personal calificat in multiple domenii auto, Service-ul Auto Robnec este mereu disponibil pentru a va ajuta in orice problema intampinati cu autoturismul, autoutilitara sau autocamionul dvs.
Printre serviciile oferite de Service Auto Robnec:
- diagnoza discuri de frana
- reparatie discuri de frana
- inlocuirea discuri de frana
- sau recrificarea discuri de frana
Despre discuri de frana
Franele cu disc se gasesc pe majoritatea vehiculelor. Acestea sunt montate pe puntea fata si adesea si pe spate. Pentru oprirea rotii, si deci a masinii, o frana cu disc foloseste un etrier echipat cu placute de frana. Acestea, la actionare, apasa pe discul de frana determinand astfel oprirea rotii.
Discul de frana este fabricat din fonta sau un compozit din otel/fonta. Este atasat la butucul rotii si se roteste impreuna cu roata. Cind este actionata frana, se creeaza presiune asupra lichidului de frana. Acesta, la randul sau impinge placutele de frana spre discul franei. Pe masura ce placutele apasa ambele parti ale discului procesul de frecare opreste rotatia rotii.Discurile de frana pot fi fie solide fie ventilate. Cele ventilate disipeaza mai bine caldura produsa la frecarea dintre placute si disc.Intrucat sistemul de franare genereaza multa caldura, multe pot merge prost in functionarea corecta a masinii. Actul de franare transforma energia cinetica a vehiculului in energie termica, supunand multe parti la temperature foarte ridicate. Aceasta inseamna foarte multa uzura chiar si in conditii normale.Indiferent de latimea lor, consumul de material nu poate depasi 1 mm pe fiecare parte.
Rectificare discuri de frana
Toate discurile de frana sunt fabricate cu mentiunea unei grosimi minime sub care acestea nu mai pot fi utilizate; altfel pot cauza accidente extrem de periculoase.Din acest motiv, inainte de a opta pentru rectificarea discurilor de frana, trebuieste masurata grosimea acestora. Daca discurile, dupa eventuala rectificare, vor fi sub grosimea minima acceptata, rectificarea nu mai este o optiune. Discurile vor trebui schimbate.Datorita faptului ca functioneaza in conditii extreme, cu variatii semnificative de temperatura (ca de exemplu racirea brusca a discurilor la trecerea prin apa), discurile de frana se pot deforma in timp, aparand fenomentul de ovalizare.Semnalul ca discurile de frana sunt defecte este dat de o vibratie puternica in pedala de frana sau a volanului.Aceste trepidatii sunt date de variatia grosimii discului de frana sau de deformarea acestuia.Precizia montarii precum si modul de exploatare de catre conducatorul auto a discurilor pot influenta decisiv mentinerea geometriei de fabricatie pe tot parcursul functionarii discurilor.
Deformarile si fluctuatia grosimii discurilor determina o fluctuatie a temperaturii materialului din care sunt confectionate discurile prin faptul ca placutele de frana nu calca pe toata suprafata discului. Astfel se creeaza un transfer neuniform al caldurii rezultate in urma frecarii. La temperaturi mai mari de 650 ° C structura fontei se schimba devenind un material foarte dur. Este afectata astfel, decisiv, distributia omogena a structurii materialului; vor aparea zone cu rezistente diferite in exploatare si deci o uzura neuniforma.Rectificarea discurilor de frana este una din solutiile pentru eliminarea problemelor legate de deformarea acestora.Cea de a doua solutie este inlocuirea discurilor cu unele noi.
Ambreiajul este o parte extrem de importanta a vehiculului, fara el, nu ati putea schimba vitezele. Pur si simplu, functia unui ambreiaj este de a separa motorul de roti, permitand schimbarea vitezelor precum si oprirea completa a autovehicolului in timp ce motorul este inca in functiune.
Ambreiajul este alcatuit din trei parti principale – placa ambreiajului, placa de presiune si volanta. Cand ambreiajul este cuplat (piciorul nu apasa pedala), arcurile din ambreiaj preseaza aceste trei parti impreuna astfel incat motorul si transmisia sa fie conectate si sa se roteasca la aceeasi viteza. Cand ambreiajul este decuplat (cand apasati piciorul pe pedala ambreiajului), arcurile indeparteaza placa de presiune de placa ambreiajului, astfel incat volanta si placa de presiune sa se roteasca la o rata diferita, permitand schimbarea cu usurinta a vitezelor.
Dintre greselile de conducere care afecteaza viata ambreiajului putem enumera:
- Tinerea apasata a pedalei ambreiajului pe timpul stationarii, lucru care suprasolicita rulmentul de presiune;
- Demararea de pe loc cu alta viteza decat prima viteza;
- Debreierea brusca, creeaza de asemenea o suprasolicitare a sistemului;
Va prezentam in continuare cateva simptome care pot duce la schimbarea ambreiajului:
- Zgomote la cuplarea/decuplarea ambreiajului;
- Schimbarea cu dificultate a vitezelor;
- Accelerare slaba a masinii la apasarea pedalei de acceleratie;
- Blocarea pedalei de ambreiaj;
Efectuati lucrari de reparatii amortizoare la Service Auto Robnec. Service auto multimarca ce ofera servicii de inalta calitate de diagnoza computerizata si reparatii mecanice. Punem un accent special pe calitatea si garantia serviciilor oferite.
Service-ul auto Robnec detine utilaje industriale de inalta precizie pentru prelucrare mecanica a metalelor: honuire, alezare, sudura, rectificare, etc.
Cu o experienta masurata in decenii si personal calificat in multiple domenii auto, Service-ul Auto Robnec este mereu disponibil pentru a va ajuta in orice problema intampinati cu autoturismul, autoutilitara sau autocamionul dvs.
Unul din serviciile oferite este testarea, diagnosticarea, repararea sau inlocuirea amortizoarelor sau a altor probleme legate de sistemul de suspensie.
Despre Amortizoare – Defecte si reparatii amortizoare
Rolul unei suspensii este acela de a oferi confort soferului si pasagerilor. De a oferi siguranta ca masina ramane in contact cu solul si ca soferul are control asupra anvelopelor in toate punctele, ceea ce se realizeaza doar prin contactul cu soseaua.
Cum face asta?
O suspensie functioneaza pe principiul disiparii fortei, care implica transformarea fortei in caldura; eliminand astfel impactul pe care ar fi avut-o forta. Pentru a realiza acest lucru, foloseste arcuri, amortizoare si tije. Un arc va retine energia in timp ce un amortizor o va transforma in caldura. Mai jos am aratat cum realizeaza acest pas.
Sarcina unui arc intr-un sistem de suspensie este de a stoca energia generata atunci cand masina trece printr-o denivelare. Un arc stocheaza energie prin comprimarea dimensiunii sale transformand astfel orice tip de forta in energie. Exista doua tipuri de arcuri utilizate pentru suspensie un arc elicoidal si un arc lamelar. Un arc elicoidal este unul comun pe care cel mai mult l-ati fi vazut. Un arc lamelar este utilizat pe o axa solida, deci practic in camioane. Are o capacitate foarte mare de stocare a energiei in comparatie cu un arc elicoidal.Arcurile elicoidale sunt bune pentru reducerea socurilor dar nu suficiente. Masina va continua sa oscileze, privandu-ne de orice control asupra ei, ceea ce nu este un lucru bun.
Pentru a ajuta arcurile si pentru a mentine masina in control sunt necesare amortizoarele.Dupa ce arcul stocheaza energia intra in functiune amortizoarele. În interiorul unui amortizor se afla un piston cu mici gauri in el si niste ulei sub presiune. Cand arcul transfera energia la amortizor, pistonul se deplaseaza prin uleiul sub presiune folosind energia arcului. Trecerea prin ulei genereaza caldura, transformand cu succes energia denivelarii in energie termica; negand orice energie ramasa care ar fi facut masina instabila.In concluzie, un autoturism cu suspensii defecte, va oscila pe sosea. Va fi instabil la luarea virajelor, si nu va asigura un contact deplin si eficient al anvelopelor cu soseaua.
Geometrie Roti sau Unghi de fuga sau alinierea rotilor se refera la o ajustare a suspensiei unui vehicul – tot sistemul care face legatura intre un vehicul si rotile sale. Nu este o ajustare a anvelopelor sau a rotilor in sine. Cheia alinierii corecte este reglarea unghiurilor anvelopelor, ceea ce afecteaza modul in care acestea intra in contact cu soseaua.
Cum stiu daca am nevoie de reglarea unghiului de fuga/geometrie roti?
Exista cateva modalitati de a spune daca masina dvs. are nevoie de o aliniere a anvelopelor. Daca ati observat unul sau mai multi dintre acesti indicatori, ar trebui sa va verificati alinierea imediat de catre un tehnician de service autorizat.
- Uzura neuniforma a benzii de rulare
- Vehiculul trage spre stanga sau spre dreapta
- Volanul dvs. este descentrat atunci cand conduceti drept
- Vibratia volanului
Unghiul de cadere, unghiul de fuga si unghiul de convergenta
Cand un tehnician verifica alinierea anvelopei, el este preocupat in principal de trei lucruri:
De ce este importanta reglarea geometriei rotilor?
Alinierea necorespunzatoare a rotii sau a anvelopelor poate duce la uzura neuniforma si prematura a anvelopelor. Iata cateva tipuri specifice de uzura necorespunzatoare a benzii de rulare, care pot fi atribuite nealinierii:
PenajAnvelopele sunt „cu pene” atunci cand banda de rulare este neteda pe o parte si ascutita pe alta. Acesta este de obicei un semn al alinierii slabe a degetelor.
Uzura interior vs. exterior neechilibrataAceasta forta de uzura a benzii de rulare inseamna ca interiorul sau exteriorul benzii de rulare este semnificativ mai uzat decat centrul benzii de rulare.
Dinti de fierastrauAcest lucru se intampla atunci cand o parte a blocurilor de rulare se uzeaza mai repede decat cealalta intr-o directie circumferentiala. Cand treceti mana peste banda de rulare, aceasta va arata si se va simti ca niste dinti de ferastrau atunci cand este privita din lateral. Uzura ar putea fi un semn de sub-umflare si / sau lipsa de rotatie.
Daca va confruntati cu oricare dintre aceste modele de uzura neobisnuite, ar trebui sa aveti un tehnician care sa va verifice alinierea. În timp ce prevenirea uzurii anvelopelor este un motiv bun pentru a mentine alinierea rotilor sub control, consecintele nealinierii se pot juca si in performanta generala a vehiculului. De exemplu, o masina care trage intr-o parte sau care conduce in mod neregulat are probabil o problema de aliniere.
Echilibrarea Rotilor
Este diferit de Geometria Rotilor: echilibrarea rotilor se refera la compensarea oricaror dezechilibre de greutate in combinatia anvelopa / roata si se efectueaza adesea impreuna cu alinierea rotilor. Exista doua tipuri de baza de dezechilibru anvelopa / roata care necesita corectare – static (plan unic) si dinamic (plan dual).
Cum stii cand ai bucsele uzate?
Cand se uzeaza bucsele, acestea permit mai multa miscare. Soferul poate simti o bataie din partea din fata a vehiculului sau poate auzi zgomote pe drumuri accidentate, cand întoarce roata sau cand franeaza puternic. Soferii pot avea, de asemenea, o manipulare slaba sau directie slaba. Esecul bucselor suspensiei spate poate fi mai greu de detectat, deoarece nu implica sistemul de directie si poate fi mai putin afectat de viraje.
Ceea ce se simte sau suna ca socuri uzate sau articulatii cu bile, sau o alta problema de suspensie, nu poate fi vina piesei în sine, ci bucsa care amortizeaza îmbinarile si punctele de montare. O inspectie amanuntita a bucsei suspensiei ar trebui sa dezvaluie care este vinovatul. De exemplu, o bara stabilizatoare slabita va permite mai multa înclinare a corpului (si poate zgomot) la randul sau, dar daca bara nu este îndoita sau rupta, poate ca numai bucsele trebuie înlocuite.
La fel ca si cartilajul care protejeaza genunchii si coatele, atunci cand se uzeaza bucsele, pune mai mult stres pe articulatii si pe partile conectate. Ca si contactul os-cu-os, bucsele uzate pot permite contactul metal-pe-metal. Bucsele bratului de control uzate pot permite capatului frontal al vehiculului sa alunece din aliniament si sa provoace uzura prematura a anvelopelor.
Unde sunt utilizate bucsele?
Bucsele sunt utilizate pentru bratele de control, barele stabilizatoare (numite si bare de balansare), articulatiile cu bile, tirantii, amortizoarele si suporturile de montare si alte piese de suspensie si directie, precum si în suporturile motorului si ale transmisiei. Se uzeaza si se sparg din cauza frictiunii, varstei, caldurii, expunerii la sarea rutiera si a lubrifiantilor si la stresul miscarilor frecvente si al greutatii.
Daca masina dvs. porneste bine si ruleaza fara probleme, înseamna ca ati întretinut-o bine. De asemenea, înseamna ca bujiile din motorul dvs. functioneaza. Ele au rolul de a aprinde amestecul de aer-combustibil din butelii; fiecare cilindru avand o bujie. De ce trebuie înlocuite bujii? În timp, se uzeaza, se contamineaza si, în cele din urma, trebuie schimbate.
Care sunt semnele ca bujiile trebuie inlocuite?
În unele masini, s-ar putea sa observati ca motorul nu porneste la fel de usor ca înainte. Poate rula putin greoi sau intarzia in reactie in momentul accelerarii, mai ales când este frig. Bujiile vechi, uzate sau contaminate pot cauza rularea defectuoasa a masinii. De multe ori, însa, nu exista simptome pâna când una dintre bujiile vechi nu mai functioneaza, provocând defectarea motorului. Termenul „misfire” înseamna ca cilindrul afectat nu se aprinde. De exemplu, daca un cilindru da gres într-un motor cu 4 cilindri, acesta va functiona doar cu trei cilindri. Un motor defect functioneaza trepideaza si nu are putere. Ledul de avertizare „Verificati motorul” clipeste sau ramâne aprins. Adesea o bujie uzata poate cauza defectarea bobinei de aprindere. Bobina de aprindere este partea care genereaza impulsuri de înalta tensiune pentru a crea o scânteie electrica.
Cand ar trebui inlocuite bujiile?
Exista doua tipuri de bujii: conventionale si cu durata lunga de viata. Bujiile conventionale trebuie înlocuite la fiecare 30.000-50.000 de mile. Bujiile cu durata lunga de viata (cu vârf de iridiu sau platina) trebuie schimbate între 60.000 si 150.000 de mile, în functie de vehicul.Pot sa fie bujiile inlocuite mai devreme?
Depinde de kilometraj. De exemplu, daca masina dvs. are bujii cu durata lunga de viata de 100.000 mile si dealerul va recomanda sa le schimbati la 50.000 mile, este prea devreme. Daca motorul dvs. este bun pe benzina si functioneaza ca nou, luati în considerare asteptarea pâna la apropierea de kilometrajul recomandat.
Functia planetarei este de a transfera cuplul motorului de la cutia de viteze sau diferential la roti. De asemenea, trebuie sa compenseze toate variatiile de unghi sau lungime rezultate din manevrarea directiei pentru o sincronizare perfecta intre articulatii.
Planetarele auto – durata de viata
Durata de viata a planetarei este influentata atat de solutia constructiva (materialele folosite) cat si de regimul de utilizare a acesteia. Planetarele sunt expuse la solicitari maxime tot timpul in care vehiculul este in functiune. Pe langa unghiurile de deplasare in viraje si miscarea de translatie, imbinarile componentelor precum si burduful trebuie sa poata rezista la temperaturi cuprinse intre minus 40 si plus 120 ° C, precum si la viteze de pana la 2800 rpm.
O conducere agresiva, respectiv o actionare brusca a pedalei de acceleratie atunci cand rotile sunt virate, este una din cauzele reducerii duratei de viata a planetarelor.
Verificarea periodica a sistemului de franare si a suspensiei poate lungi viata planetarelor.
Supra solicitarea planetarelor auto
Utilizarea improprie a ambreiajului poate de asemenea avea efecte negative asupra planetarelor. Foarte multi dintre soferi, experimentati sau incepatori, elibereaza mult prea repede si brusc pedala atunci cand schimbatorul de viteze se afla intr-o treapta superioara, fapt ce duce la suprasolicitarea planetarelor si deci la o uzura prematura a acestora.
Atelierul de prelucrari mecanice, este a doua componenta a serviciilor integrate pe care le oferim, reducand considerabil durata serviciilor noastre.
Practic exista foarte putine interventii mecanice care sa nu presupuna si prelucrari mecanice, de aceea am acordat o atentie deosebita acestui sector, atat prin utilajele si dispozitivele folosite, cat si prin profesionalismul lucratorilor nostrii.
Dintre lucrarile pe care le executam putem enumera:
- Alezare si holuit bloc motor
- Rectificare discuri
- Rectificare tamburi
- Extragere injectoare chiuloasa
- Extragere bujii chiuloasa
- Rectificare bolturi
- Rectificare biele
- Extragere prezoane butuc roata.
Tester Auto – ROBNEC dispune de un sistem computerizat de diagnoza a erorilor inregistrate pe computerele de bord ale autovehiculelor.
Ce este un tester de diagnosticare Auto?
Dintre toate progresele tehnologice din sectorul auto de-a lungul deceniilor, unul dintre cele mai benefice atât pentru consumatori, cât si pentru tehnicienii auto a fost computerizarea componentelor masinii. Utilizând un software specializat, instrumentele de diagnosticare indica rapid si cu precizie zonele cu probleme ale motorului unei masini sau din alte parti, datorita procesoarelor, microcipurilor si senzorilor încorporati.
Ce zone ale masinii pot fi testate?
Testele de diagnostic pot dezvalui probleme ale motorului, transmisiei, sistemului de evacuare, frânelor si altor componente majore ale unei masini, precum si probleme de functionare ale sistemului de injectie, fluxul de aer si lichidul de racire, bobinele de aprindere sau clapeta de acceleratie. O conceptie gresita, obisnuita, despre testele de diagnostic auto este aceea ca tehnicienii se pot baza numai pe instrumente de citire a codului pentru a determina problema exacta care a declansat avertizorul luminos din bordul masinii. În realitate, acest cod le spune tehnicienilor numai care parametrii ai motorului sau ai componentelor sunt deficitari, dar nu detaliaza si cauza problemelor.
Care sunt beneficiile unei diagnoze/testare computerizata a autovehicului?
Înainte de aparitia testelor de diagnosticare a masinilor, identificarea problemelor era costisitoare, mai ales având în vedere faptul ca proprietarii de masini îsi aduceau masinile la mecanici numai dupa o avarie sau alte defectiuni grave. Acum, componentele computerizate ale masinii pot detecta problemele cu mult înainte de a se produce o defectiune. Instrumentele de diagnostic pot accesa, de asemenea, sistemul computerului unei masini pentru a vedea notificarile producatorului si informatii stocate despre istoricul masinii, oferind astfel tehnicienilor o imagine completa pentru efectuarea unor reparatii de calitate.
Cat de des trebuie efectuata diagnosticarea/testarea autovehiculului?
Nu trebuie sa asteptati aprinderea avertizoarelor luminoase din bord pentru a face un test de diagnosticare a masinii. Daca auziti sau simtiti ceva neobisnuit, este de dorit sa apelati la mecanicii auto. Chiar daca nu este nimic neobisnuit in functionarea masinii, multi tehnicieni va recomanda sa efectuati o verificare cel putin o data pe an, ceea ce va descoperi probleme minore care nu pot fi vazute sau auzite (si care nu vor declansa avertizoarele luminoase din bordul masinii). Recomandam de asemenea efectuarea unei diagnosticari si atunci cand achizitionati un autoturism second hand.
Despre Service Auto Robnec
Efectueaza schimbare distributie motor, schimbare pompa apa, schimbare curea accesorii la Service Auto Robnec – un service auto multimarca ce ofera servicii de inalta calitate atat de diagnoza computerizata cat si reparatii mecanice, un accent special fiind pus pe calitatea si garantia serviciilor oferite.
Pe langa serviciile de diagnoza si reparatie, service-ul auto Robnec detine utilaje industriale de inalta precizie pentru prelucrare mecanica a metalelor – honuire, alezare, sudura, rectificare, etc.
Cu o experienta masurata in decenii si personal calificat in multiple domenii auto, Service-ul Auto Robnec este mereu disponibil pentru a va ajuta in orice problema intampinati cu autoturismul, autoutilitara sau autocamionul dvs.
Sistemul de distributie al motorului – schimbare distributie motor
Functionarea individuala a componentelor motorului in sincronizare cu celelalte componente este cruciala pentru performantele unui motor. Arborii cu came, pistoanele, supapele si arborele cotit trebuie sa se miste cu precizie la timpul si in intervalul specificat. În caz contrar, pistoanele ar declansa neregulat sau arborele cotit nu s-ar roti dupa cum se doreste.Sa vedem mai intai ce se intampla in cilindrii motorului.
Pentru un motor standard in patru timpi, prima miscare a pistonului in interiorul acelui cilindru este in jos. Aceasta miscare permite unui amestec de aer si combustibil sa patrunda in cilindru prin supapa de admisie.Pistonul va incepe sa se deplaseze in sus, dar numai dupa ce va trece printr-un punct maxim inferior. Supapa de admisie se inchide si prin miscarea pistonului va comprima amestecul aflat in cilindru. Bujiile genereaza o scanteie care apoi aprinde amestecul de aer si combustibil. In acest moment arderea are loc si, in consecinta, explozia va impinge pistonul inapoi la punctul maxim inferior. De data aceasta supapele de evacuare se deschid. Produsul gazos al combustiei iese din cilindru pentru a finaliza ciclul.
Ciclul incepe din nou si, de fiecare data, dureaza patru lovituri, adica admisie, compresie, putere si evacuare.Arborele cotit se roteste de doua ori (720 °) pentru a finaliza ciclul in patru timpi. Rotatia arborelui cotit la 360 ° permite pistonului sa se deplaseze din centrul mort superior in centrul mort inferior. Cea de-a doua rotatie de 360 ° permite pistonului sa se deplaseze din centrul mort inferior in centrul mort superior.
Dupa cum va puteti imagina, executarea acestor miscari necesita o sincronizare precisa, iar o curea de distributie sau un lant serveste acestui scop special. Cureaua de distributie/lantul de distributie conecteaza unele parti ale motorului, permitand astfel sincronizarea seriei de evenimente.Un alt element important al sistemului de distributie este pompa de apa care regleaza debitul lichidului de racire in functie de turatia motorului. Daca turatia este mare, pompa de apa mareste debitul lichidului de racire. De aceea se recomanda schimbarea pompei de apa o data cu schimbare distributie.
Rola intinzatoare curea distributie
A treia componenta a sistemului de distributie este dispozitivul de tensionare a curelei de distributie, acesta avand rolul de a mentine cureaua de distributie la o tensiune constanta pentru a nu aluneca din locasul sau, si de asemenea, pastreaza permanent dintii curelei cuplati cu dintii pinioanelor.Semnele de sincronizare de pe capacul supapei si pinioane sunt utilizate pentru a armoniza sistemul de sincronizare cu contactul.Este usor de inchipuit ce ar insemna ruperea curelei de distributie sau a dintilor acesteia in timpul mersului, practic distrugerea motorului. Pentru evitarea acestei situatii este recomandata schimbarea kit-ului distributiei, la anumite intervale de timp sau kilometri parcursi conform indicatiilor din manualul producatorului sau a cataloagelor tehnice. Serviciul schimbare distributie este oferit de Service Auto Robnec