Robnec - Reparatii turbosuflante, reconditionari turbine Bucuresti
Reparatii turbosuflante
1. In afara de faptul ca turbosuflanta va fi demontata, inspectata si reasamblata cu garnituri, segmenti si rulmenti noi mai sunt cateva operatiuni importante de intreprins pentru a fi reparata
2. Toate tolerantele trebuie masurate. Asta include segmentii, compresorul, axul rotorul si toate elementele de fixare.
3. Echilibrarea trebuie verificata si corectata. O turbosuflanta se invartie la rotatii foarte mari astfel echilibirarea este extrem de importanta pentru a evita probleme pe viitor in rulajul turbosuflantei. Turbosuflantele se echilibreaza computerizat la viteze peste norma lor de lucru pentru a asigura o echilibrare optima. O dovada a echilibrarii optime se printeaza direct din sistemul de verificare computerizat si se inmaneaza clientului o data cu garantia.
4. Toate componentele trebuie curatate – prin asta inseamna curatenie maxima – pentru a atinge precizia dorita orice detaliu este extrem de important luand in considerare dimensiunile mici ale pieselor, tolerantele foarte mici si vitezele foarte mari la care se invarte turbosuflanta.
5. Sunt adresate absolut toate problemele, pana si filetele suruburilor sunt verificate impreuna cu toate garniturile, segmentele si toate piesele in miscare. Orice piesa ce a depasit posibilitatea de a mai fi reparata se inlocuieste cu una noua.
Nu voi intra in instructiuni specifice privind fiecare vehicul in parte, dar voi atinge punctele importante pentru a ajuta in aceasta privinta. Daca scoateti turbosuflanta pentru a o trimite in service, demontati numai ceea ce este necesar pentru a scoate turbosuflanta. Elemente cum ar fi actuatorul mecanic (vacuum), cot de evacuare, senzorul de O2 si liniile de racire pot fi lasate pe turbocompresor, le vom remonta bucurosi ulterior reparatiei.
Asigurati-va ca ati acoperit orice orice intercooler, filtru de aer sau alte deschideri care vor sa ramâne instalate pe masina cu banda pentru a impiedica contaminarea sistemului.
In primul rând, incepeti cu un motor rece si urmati toti pasii gasiti in cartea de service OEM. Un truc pentru elibera un surub incapatânat din conexiunile laterale de evacuare de pe turbocompresor – inainte de a incerca orice varianta de desurubare prin forta, foloseste un ciocan si o surubelnita plata. De-a lungul timpului piesele vor rugini si coroda intre elementele de fixare si galeria sau carcasa. Acordarea fiecare dintre aceste suruburi un soc cu ciocanul si surubelnita plata va ajuta desfacerea acestei coroziuni, permitând slabirea cu usurinta. Dupa ce ati folosit ciocanul, folositi lichide penetrante pe suprafata suruburilor. Se lasa lichidul sa isi faca treaba pentru cel putin 20 de minute si folosind apoi forta, rotind alternant cand intr-o directie cand intr-alta si pulverizand din cand in cand cate un pic de lichid pe suruburi, acestea se vor desuruba intr-un final. In felul acesta vei evitaruperea suruburilor sau deteriorarea filetelor.
Daca instalati turbosuflanta pe un nou motor, asigurati-va ca se pune accent pe determinarea daca sistemul de filtrare a uleiului, filtreaza efectiv uleiul inainte de a ajunge la turbosuflanta. Contaminarea turbosuflantei cu ulei ce lubrifiaza pentru prima oara un motor nou va distruge rapid lagarele noului turbocompresor. Instalarea unui pre-filtru in linia de alimentare cu ulei, impreuna cu un magnet puternic pus pe corpul filtrului de ulei va asigura o aprovizionare curata de ulei pentru noul turbocompresor.
Vom adauga sfaturi continuu la aceasta sectiune, in cazul in care exista ceva ce doriti sa vedeti detaliat, va rugam sa ne contactati!
Cand este cazul sa repari turbosuflanta si de ce sa reparam turbosuflanta defecta de pe masina in loc sa achizitionam una gata reparata second hand?
Acest subiect il abordam in articolele de mai jos si nu numai.
Este important de stiu cum se repara turbosuflanta, ce alte probleme putem descoperi in momentul in care reparam turbosuflanta ta – ca si la doctor, te duci pentru ca nu te simti bine dar afli totodata si ce a cauzat starile de rau. La fel si cu turbosuflanta stricata. Turbosuflanta se strica rar de batranete – de cele mai multe ori exista cauze externe, ce trebuie aflate cand observam simptome turbo defect, altfel le vom repeta la nesfarsit si desi reparam turbosuflanta, problema cu siguranta va reveni.
Despre aceste tipuri de defectiuni vom discuta mai jos: viteza excesiva, obiecte straine in turbosuflanta, temperatura motorului, si sistemul de lubrifiere al turbosuflantei – cele 4 motive majore ce duc la o turbina defecta.
Totodata vom discuta despre posibilitatea reparatiei turbosuflantei – cand a depasit stadiul de a nu mai putea fi reparata si cand nu.
Foarte important de asemenea este demontarea si remontarea turbosuflantei, in special inlocuirea/inspectarea pieselor/conductelor direct legate de turbosuflanta pentru a preveni viitoare defectiuni si o viata cat mai lunga a turbinei proaspat reparata.
Este important sa cunoasteti toate aceste detalii pentru ca mai important decat reparatia unei turbosuflante este preventia si inrgrijirea unei turbosuflante si detectarea la timp de simptome turbo defect. Durata de viata a acesteia putand fi redusa considerabil indiferent de calitatea turbinei reparate sau chiar daca aceasta este noua si originala.
Totodata si garantia oferita de Robnec pentru reparatii turbine depinde de starea masinii – degeaba turbina este reparata perfect si functioneaza in parametrii recomandati de producator la plecarea de pe bancul Robnec de lucru daca sistemul de lubrifiere al turbosuflantei nu functioneaza corect.
Ce implica instalarea unei turbine reparate sau noi?
In afara de demontarea si remontarea turbosuflantei, mai sunt cateva lucruri ce necesita atentie sporita. Deoarece cele mai multe defectiuni ale turbosuflantelor provin din pricina uleiului, recomandam inlocuirea intregii linii prin care trece uleiul...
Cum se repara turbosuflanta?
Cand ne aduceti turbosuflanta, prima oara va fi inspectata vizual si se va face un inventar pentru a tine cont de toate piesele si partile ce ne-au fos taduse. Turbosuflanta este dezasamblata si inspectata.
Piesele Turbosuflantei
Ansamblu rotativ
Cele mai multe modele de turbine standard au un ansamblu de rotatie – ax turbina, ansamblu portsegment, rotor turbina, si piulita ax. Este important, daca oricare dintre partile acestui ansamblu este schimbat, unitatea in...
Piesele Turbosuflantei
Actuator mecanic vacuum
Actuatorul mecanic (vacuum) utilizeaza o diafragma si un arc pentru a mentine tensiune pe ansamblul supapei actuatorului .Arcul este calibrat la o presiune specifica, si odata ce presiunea este atinsa la galeria de admisie,...
Piesele Turbosuflantei
Galerie evacuare
Rolul galeriei de evacuare la turbosuflanta este de a colecta gazele de esapament si de a le directiona catre dintii inductorului. Acest lucru creste viteza gazului de esapament si furnizeaza energia de antrenare pentru rotirea...
Piesele Turbosuflantei
Ax turbosuflanta
Axul turbinei transfera energia de evacuare radial la roata compresor. Axul turbinei este de obicei realizat din Inconel sau alte aliaje create la temperaturi ridicate pentru a le permite sa lucreze intr-un mediu de...
Piesele Turbosuflantei
Segment evacuare
Segmentul de evacuare al turbinei este un arc circular dintr-un aliaj de otel, care este utilizat pentru a furniza o etansare dinamica intre axul turbinei si corpul turbinei. Acest sigiliu se bazeaza pe designul...
Piesele Turbosuflantei
Scut protectie foc
Protejeaza partea din spate a corpului turbinei, precum si segmentul de caldura directa generata de fluxul de evacuare prin galeria de evacuare.
Piesele Turbosuflantei
Corp turbina
De obicei din fonta, corpul turbinei gazduieste rulmentii, prevede circuitele de ungere pentru platou si bucsa si, in unele cazuri, are pasaje de racire cu apa pentru a ajuta la racirea turbosuflantei.
Piesele Turbosuflantei
Bucsa turbosuflanta
Bucsa din bronz utilizata pentru a localiza arborele turbinei radial in interiorul corpul turbinei. Acestea sunt de obicei rulmenti total plutitori ce se bazeaza pe pelicula de ulei pentru a asigura functionarea la viteze...
Piesele Turbosuflantei
Colier bucsa turbosuflanta
Mentine bucsa turbosuflantei in locatia corecta in corpul turbinei.
Piesele Turbosuflantei
Portsegment
Functia portsegmentului este de a oferi o suprafata de pozitionare intre laturile platoului. Segmentul se potriveste in jurul platoului de obicei cu o toleranta fata de pozitia optima de 0.0025″.
Atelierul Robnec este specializata in hibridizarea turbosuflantei. Astfel, aceasta este o misiune ce este efectuata cu succes de catre Robnec. Aceasta operatiune poate fi executata de catre specialistii Robnec la aproape orice vehicul care exista pe piata. Misiunea Robnec este: Upgrade Hibrid Turbina in 2-3 ore, cu garantie 12 luni pentru client la finalul operatiunii.
In primul rand, ce inseamna hibridizarea turbinei?
Hibridizarea turbinei este efectuata pentru utilizatorii care isi doresc ca performantele turbosuflantelor lor este imbunatatita ajungand sa scoata maximul din motorizarea masinii sale. Aceste turbosuflante sunt construite sa fie folosite la anumiti parametrii. Dar pentru siguranta, acestea nu sunt folosite chiar la capacitatea lor maxima.
O varianta foarte eficienta pentru ca performanta sa fie marita este hibridizarea turbinei, iar acest lucru poate fi facut la atelierul Robnec la cel mai mic pret. Acest service dispune de aparatura performanta, iar hibridizarea turbinei poate fi efectuata urmand acesti pasi.
Upgrade Hibrid Turbina
Astfel, misiunea Robnec se incheie aici: upgrade hibridizare turbina in 2-3 ore, cu garantie 12 luni pentru client
Ce este o turbosuflanta?
In cea mai simpla forma este compresor centrifugal condus de gazele de esapament ale motorului. Utilizand energia imprimata de gazele de esapament, compresorul trimite cu putere aer curat inapoi in motor, cu un debit mult mai mare decat ar primi motorul in mod natural (vezi motoarele aspirate).Deoarece combustia interna a motorului se bazeaza pe oxigen pentru arderea combustibilului, primind mai mult aer si in acelasi timp oxigen, cu ajutorul turbosuflantei, este produsa mai multa putere.In cele mai multe cazuri puterea creste cu 50-75% prin turbocompresie.
In mod normal gazele de esapament sunt trimise prin toba, in afara masinii – turbosuflanta in schimb utilizeaza aceste gaze ca o sursa de energie pentru a invarti rotorul turbinei inainte de a lasa gazul de esapament sa ajunga la toba.Axul turbinei este conectat direct la rotorul turbosuflantei. Acesta trage aer proaspat prin filtrul de aer, il comprima si-l trimite cu forta motorului pentru a-l utiliza in combustie.Turbosuflanta se invarte cu viteze extrem de mari, unele ating 160.000 de revolutii pe minut pentru a furniza suficient aer unui motor infometat. Turbosuflanta se bazeaza pe ax pentru rotatii. Viteza de rotatie combinata cu temperatura generata de sistemul de evacuare duce la o complexitate ridicata a acestui agregat (turbosuflanta) si la utilizarea unor materiale speciale din care componentele turbosuflantei sunt create, de inalta precizie avand tolerante foarte mici.Reconstruirea/reparatia unei turbosuflante implica munca manuala intensiva de mare precizie, echipamente specializate si multa experinta – de aceea recomandam ca orice lucrare asupra turbosuflantei sa se faca in service-uri specializate.
In cea mai simpla forma este compresor centrifugal condus de gazele de esapament ale motorului. Utilizand energia imprimata de gazele de esapament, compresorul trimite cu putere aer curat inapoi in motor, cu un debit...
Ce este un intercooler?
Turbosuflanta este un compresor centrifugal si unul din produsele reziduale este caldura generata de actul compresiei. Designul lamelelor rotorului din ziua de azi le face foarte eficiente, umpland motorul cu foarte mult aer foarte...
Ce este valva de presiune a compresorului?
Energia de rotatie a turbosuflantei vine de la gazele de esapament iar viteza operationala este dictata de necesarul de putere cerut de motor – din aceasta cauza viteza de rotatie a turbosuflantei este foarte dinamica.
Cand stati pe loc in trafic si masina este la turatia de relanti, turbosuflanta se invartie cu o optime din viteza maxima. Cand accelerezi viteza de rotatie creste dramatic si in cele mai multe cazuri atinge si chiar depaseste 100.000 rpm. Cand ajungi la viteza dorita si eliberezi acceleratia, admisia de aer este partial obturata pentru a limita aerul furnizat motorului, dar viteza turbosuflantei are o inertie mare si se va invarti in continuare cu o viteza foarte mare si automat apare un varf de presiune deoarece turbosuflanta furnizeaza mult aer insa admisia de aer a motorului este semi-obturata iar aerul nu are unde sa se duca.
Valva de presiune a compresorului controleaza aceste varfuri de presiune permitand eliberarea aerului nedorit de catre motor. Valva de presiune elibereaza turbosuflanta de stresul cauzat de astfel de presiuni foarte mari cauzate de diferentele de rpm ale motorului in timpul mersului.
Ce este capsula vacumatica?
Pe cele mai multe turbosuflante se afla o componenta foarte importanta, numita capsula vacumatica. Deoarece turbosuflanta se bazeaza pe gazele evacuate de catre motor pentru a invarti rotorul turbinei, la un moment dat gazele vor fi in exces si se va produce un exces de aer disponibil pentru a fi trimis in motor. De aceea este necesar controlul fluxului de aer, in consecinta controlul supra alimentarii cu aer a motorului – acesta este jobul capsulei vacumatice.
Functia acestei piese este destul de simpla – furnizeaza un pasaj alternativ pe unde sa iasa gazele de esapament neutilizate de catre turbina. In mod normal, conectat la capsula vacumatica este actuatorul mecanic. Actuatorul este conectat la admisia motorului si este cel ce decide cand presiunea maxima necesara a fost atinsa si orice in plus trebuie redirectionat. Miscarea actuatorului deschide capsula vacumatica, oferind turbinei posibilitatea sa incetineasca, echilibrand presiunea furnizata catre motor.
La motoarele pe benzina, presiunea de admisie in motor va fi in jur de 8-14 PSI. Aproape toate masinile au un computer ce controleaza aceasta presiune prin controlarea capsulei vacumatice.
Acest control a fost desemnat unui computer ca o varianta de siguranta impotriva daunelor provocate de benzina de proasta calitate, diferente in conditiile atmosferice si chiar si efortul la care este supus motorul in functie de viteza in care se afla cutia.