Robnec - Reparatii turbosuflante, reconditionari turbine Bucuresti
Diagnoza Auto
Diagnoza Auto – Care sunt semnele defectarii masinii?Avertizoare luminoase:
Luminile de avertizare de pe tabloul de bord sunt cel mai evident punct de plecare. Avertizorul “Check Engine”, spre exemplu, se aprinde atunci când, undeva intre motor si teava de esapament noxele depasesc nivelul admis. Poate fi vorba despre sonda lambda, bujii, convertorul catalitic, supapa egr, sau alte componente. Cauza efectiva a aprinderii lui o putem afla citind la un service specializat codul de eroare pe care computerul motorului îl da.
Altele, cum ar fi martorul de temperatura a motorului, martorul de presiune a anvelopelor sau martorul de ulei sunt mai usor de descifrat. Indiferent de ce martor luminos se aprinde, recomandam sa nu il ignorati niciodata. Întârzierea diagnosticului si a repararii ar putea duce la probleme si mai mari pe parcurs.
Verificarea anvelopelor:
aruncati o privire atenta asupra anvelopelor pentru a va asigura ca sunt în stare buna. Anvelopele au o banda de rulare care mareste aderenta si canalizeaza apa departe de plasturele de contact, reducându-va sansele de hidroplanare. Mentinerea unei adâncimi suficiente a benzii de rulare este importanta, iar verificarea dureaza câteva secunde. Modul in care s-au uzat anvelopele in urma rularii, ne poate spune de asemenea daca sunt probleme la sistemul de directie sau la suspensii.
Scârtâit:
Componentele uzate ale suspensiei produc adesea un sunet de scârtâit. Daca un amortizor este uzat, acesta poate scârtâi atunci când este aplicata o forta asupra acestuia, mai ales atunci când treceti peste o denivelare.
Daca auzim un scârtâit ca cel intalnit atunci cand pasim pe o scara veche, acesta este un semn ca este posibil sa avem probleme cu bucsele de la sistemul de directie al masinii.
Ticait:
auzirea unui ticait sau scârtâit prelungit poate indica o problema cu una din curelele de transmisie ale masinii.
O curea de distributie slabita poate ticai în timp ce aluneca peste scripetele care o conecteaza la arborele cu came si arborele cotit.
Scârtâitul, mai ales la rotirea volanului, este adesea cauzat de o curea de servodirectie întinsa sau de o pompa de servodirectie defecta.
Un zgomot metalic de frecare atunci când apasati pedala de frana înseamna probabil ca placutele sunt sunt uzate. Acestea au un senzor de uzura care intra în contact cu discul pe masura ce materialul placutei se uzeaza, anuntându-va ca este timpul pentru un set nou.
Vibratii si un zgomot specific:
acestea se aud adesea atunci când exista probleme la imbinarea angrenajelor ce formeaza sistemul de directie si cel de transmisie ale masinii.
De asemenea daca volanul este greu de rotit sau se roteste foarte usor dar fara sa angereneze total rotile masinii, acesta este un semnal ca au aparut probleme la sistemul de directie.
Bieletele si capetele bieletelor functioneaza pentru a conecta rotile din fata si a le directiona împreuna. Daca volanul se simte slabit, este probabil din cauza unei probleme cu aceste componente. În schimb, daca volanul este dificil de rotit, este probabil o problema cu sistemul de servodirectie – fie lichidul de servodirectie, pompa sau cureaua.
Pedala de frâna moale sau joasa:
frânele sunt, fara îndoiala, cel mai important sistem de siguranta al masinii dvs., asa ca orice manifestare neobisnuita a pedalei trebuie luata imediat in atentie. Daca frânele sunt moi este cel mai adesea un semn ca sunt probleme cu aerul din sistemul de franare sau ca nivelul lichidului de frâna este scazut / vechi. Lichidul scazut poate fi completat, dar daca acesta este vechi, va absorbi umezeala si nu va mentine suficienta presiune hidraulica pentru a oferi o franare ferma si eficienta, deci trebuie inlocuit urgent.