Robnec - Reparatii turbosuflante, reconditionari turbine Bucuresti

Geometrie roti / unghi de fuga

Geometrie Roti sau Unghi de fuga sau alinierea rotilor se refera la o ajustare a suspensiei unui vehicul – tot sistemul care face legatura intre un vehicul si rotile sale. Nu este o ajustare a anvelopelor sau a rotilor in sine. Cheia alinierii corecte este reglarea unghiurilor anvelopelor, ceea ce afecteaza modul in care acestea intra in contact cu soseaua.

Cum stiu daca am nevoie de reglarea unghiului de fuga/geometrie roti?

Exista cateva modalitati de a spune daca masina dvs. are nevoie de o aliniere a anvelopelor. Daca ati observat unul sau mai multi dintre acesti indicatori, ar trebui sa va verificati alinierea imediat de catre un tehnician de service autorizat.

  • Uzura neuniforma a benzii de rulare
  • Vehiculul trage spre stanga sau spre dreapta
  • Volanul dvs. este descentrat atunci cand conduceti drept
  • Vibratia volanului

Unghiul de cadere, unghiul de fuga si unghiul de convergenta

Cand un tehnician verifica alinierea anvelopei, el este preocupat in principal de trei lucruri:

  • Unghiul de cadereAcesta este unghiul interior sau exterior al anvelopei atunci cand este privit din fata vehiculului. Prea multa inclinare spre interior sau spre exterior, cunoscuta si sub denumirea de negativ si respectiv pozitiv, indica alinierea necorespunzatoare si va trebui ajustata. Rulmentii uzati, articulatiile cu bile si alte piese ale suspensiei rotilor pot contribui la nealinierea unghiului de cadere.
  • Unghiul de fugaSeparat de unghiul de cadere, alinierea unghiului de fuga este masura in care anvelopele dvs. se rotesc spre interior sau spre exterior atunci cand sunt privite de sus. Daca e greu de inteles, ridica-te in picioare si uita-te la labele picioarelor tale. Deschide labele picioarelor ca la mersul ratelor, sau inchide-le rotindu-le spre interior. Acesta este unghiul de fuga al rotilor masinii tale.
  • Unghiul de convergentaUnghiul dvs. de rulare ajuta la echilibrarea directiei, stabilitatii si virajului. Mai exact, este unghiul axei de directie atunci cand este vazut din partea laterala a vehiculului. Daca aveti o roata pozitiva, axa de directie se va inclina spre sofer. Rola negativa, pe de alta parte, inseamna ca axa de directie se inclina spre partea din fata a vehiculului dumneavoastra.
  • De ce este importanta reglarea geometriei rotilor?

    Alinierea necorespunzatoare a rotii sau a anvelopelor poate duce la uzura neuniforma si prematura a anvelopelor. Iata cateva tipuri specifice de uzura necorespunzatoare a benzii de rulare, care pot fi atribuite nealinierii:

    PenajAnvelopele sunt „cu pene” atunci cand banda de rulare este neteda pe o parte si ascutita pe alta. Acesta este de obicei un semn al alinierii slabe a degetelor.

    Uzura interior vs. exterior neechilibrataAceasta forta de uzura a benzii de rulare inseamna ca interiorul sau exteriorul benzii de rulare este semnificativ mai uzat decat centrul benzii de rulare.

    Dinti de fierastrauAcest lucru se intampla atunci cand o parte a blocurilor de rulare se uzeaza mai repede decat cealalta intr-o directie circumferentiala. Cand treceti mana peste banda de rulare, aceasta va arata si se va simti ca niste dinti de ferastrau atunci cand este privita din lateral. Uzura ar putea fi un semn de sub-umflare si / sau lipsa de rotatie.

    Daca va confruntati cu oricare dintre aceste modele de uzura neobisnuite, ar trebui sa aveti un tehnician care sa va verifice alinierea. În timp ce prevenirea uzurii anvelopelor este un motiv bun pentru a mentine alinierea rotilor sub control, consecintele nealinierii se pot juca si in performanta generala a vehiculului. De exemplu, o masina care trage intr-o parte sau care conduce in mod neregulat are probabil o problema de aliniere.

    Echilibrarea Rotilor

    Este diferit de Geometria Rotilor: echilibrarea rotilor se refera la compensarea oricaror dezechilibre de greutate in combinatia anvelopa / roata si se efectueaza adesea impreuna cu alinierea rotilor. Exista doua tipuri de baza de dezechilibru anvelopa / roata care necesita corectare – static (plan unic) si dinamic (plan dual).

    Galerie foto
    • ...