URS ROMANIA certificari calitate, cursuri calificare Bucuresti
Certificari
Standardul interna?ional de Management al serviciilor IT ISO/IEC 20000-1:2011 specifică cerin?ele pe care un furnizor de servicii trebuie să le îndeplinească în activitatea de planificare, stabilire, implementare, func?ionare, monitorizare, revizuire, men?inere ?i îmbunătă?ire a unui Sistem de Managementul Serviciilor (SMS).
Standardul ISO 20000-1:2011 promovează adoptarea unei abordări integrate a proceselor, pentru a furniza in mod eficient servicii care îndeplinesc cerin?ele afacerii ?i ale clien?ilor.
Standardul are doua sec?iuni: ISO/IEC 20000/1 – care include cerin?ele obligatorii care trebuie îndeplinite ?i ISO/IEC 20000/2 – un ghid de bune practici, care asigura managementul eficient al serviciilor oferite.
- Strategia de livrare a serviciilor: analiză strategică, planificare, pozi?ionare (management financiar, management portofoliu de servicii ?i cereri)
- Proiectarea serviciilor: translatarea planurilor în proiecte ?i specifica?ii (capacitate, disponibilitate, securitatea informa?iei, nivelul serviciului ?i managementul furnizorilor)
- Tranzi?ia serviciilor: asigură că ce a fost proiectat func?ionează ?i poate fi operat (planificare ?i suport, lansare ?i punere în func?iune, management configura?ii, management modificări, management cuno?tin?e)
- Operarea serviciilor: gestiunea serviciilor pe durata ciclului de via?ă al unei produc?ii (gestiunea problemelor, incidentelor, evenimentelor ?i accesului, rezolvarea cererilor)
- Îmbunătă?irea continuă a serviciilor: măsurarea performan?elor (măsurare, raportare, îmbunătă?ire)
OHSAS reprezintă o abreviere din limba engleză a “Occupational Health and Safety Management Systems”, în traducere: sisteme de management privind sănătatea şi securitatea muncii (SSM). Acest standard a fost creat în scopul sprijinirii organizaţiilor să controleze sănătatea muncii şi pericolele securităţii în muncă
Standardul OHSAS 18001 se adresează oricărei organiza?ii care dore?te să î?i demonstreze preocuparea pentru sănătatea şi siguranţa angaja?ilor, prin minimalizarea riscurilor de accidentare sau îmbolnăvire profesională, pentru îmbunătăţirea unui sistem de management privind SSM ?i pentru creşterea siguranţei în raport cu managementul riscului.
Avantajele certificării Sistemului de Management al Sănătătii şi Securităţii Ocupa?ionale (OHSAS 18001:2007):
- Eliminarea pericolelor şi riscurilor legate de muncă, prin formularea unor politici şi obiective privind sănătatea şi securitatea ocupaţională;
- Eficienţa şi reducerea costurilor;
- O imagine publică îmbunătă?ită fa?ă de propriii angaja?i ?i fa?ă de ter?i;
- Cre?terea competitivităţii pe piaţă;
- Îmbunătăţirea relaţiilor cu autorităţile competente din domeniul securităţii şi sănătăţii; ocupaţionale.
OHSAS 18001 a fost elaborat pentru a fi compatibil cu standardele pentru sisteme de management ISO 9001:2015 (Calitate) şi ISO 14001:2015 (Mediu), pentru a facilita integrarea sistemelor de management al calităţii, mediului şi al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale de către organizaţii, în cazul în care se doreşte acest lucru.
ISO 13485:2012 prezintă cerinţele de calitate pentru sectorul de gestionare a dispozitivelor medicale, în scopuri de reglementare.
Implementarea ISO 13485:2012 este esenţială pentru companiile care dezvoltă, produc şi distribuie aparatura medicală şi care doresc să îşi demonstreze abilitatea competitivă şi performanţa pe pieţele internaţionale şi naţionale. ISO 13485:2003 este standardul cel mai solicitat producătorilor de aparatură medicală, la nivel internaţional (în SUA, Japonia, Canada, Uniunea Europeană).
ISO 13485:2012, ca standard specific al sistemului calităţii instrumentelor medicale, completează standardul ISO 9001:2008. Cerinţele adiţionale se referă la controlul modelelor ?i al proceselor – inclusiv controlul mediului, al proceselor speciale, al trasabilităţii, la păstrarea înregistrărilor şi la acţiuni corective – care sunt mai riguroase pentru industria instrumentelor medicale.
Avantajele certificării ISO 13485:2012:
- Minimalizarea riscurilor, controlul acestora;
- Procese interne mai eficiente, transparente;
- Satisfacerea cerin?elor clienţilor, precum ?i ale altor păr?i interesate (angaja?i, furnizori, investitori);
- Ob?inerea unui avantaj concuren?ial; Reducerea costurilor;
- Îmbunătă?irea performan?elor ?i capacită?ilor generale ale organiza?iei;
- Respectarea prevederilor legale în vigoare.
Standardul ISO 22000:2005 a fost elaborat pentru a asigura securitatea lan?urilor alimentare, la nivel global, prin respectarea cerin?elor sale, permi?ând crearea unui sistem de management al siguran?ei alimentare în cadrul organiza?iilor.
Standardul ISO 22000:2005 se aplică tuturor societatilor din domeniul alimentar (responsabile cu producerea, ambalarea, transportul, depozitarea, servirea ?i comercializarea produselor alimentare), indiferent de mărimea ?i complexitatea lor.
Standardul ISO 22000:2005 cuprinde principiile HACCP ?i cerintele referitoare la siguran?a întregului lan? alimentar: de la nivelul intern al organiza?iei, la rela?ia cu furnizorii ?i clien?ii, condi?ii de depozitare, accesul la informa?iile referitoare la produsele/serviciile alimentare furnizate, dezvoltarea de noi produse/servicii alimentare.
HACCP reprezintă un set de principii ale sistemului de management al calită?ii privind siguranţa alimentului, fiind un acronim din limba engleză, pentru “Hazard Analysis and Critical Control Point”, în traducere: Analiza riscului şi determinarea punctelor critice de control. HACCP are la bază Codul Alimentar, dezvoltat de către Organizaţia ONU pentru Hrană şi Agricultură şi Organizaţia Mondială a Sănătăţii.
Avantajele certificării ISO 22000/HACCP:
- Asigurarea calităţii igienice a produselor (siguranţa alimentului);
- Prelungirea duratei de valabilitate a produselor;
- Reducerea rebuturilor şi a reclamaţiilor clienţilor;
- Fidelizarea clienţilor şi a salariaţilor din companie;
- Îmbunătăţirea imaginii şi a credibilităţii firmei dvs. pe pia?ă;
- Ob?inerea unui avantaj competitiv;
- Creşte posibilităţile de intrare pe noi pieţe de desfacere;
- Respectarea cerin?elor legale în vigoare.
Obţinerea atestatului de certificare ISO 22000/HACCP demonstrează clienţilor faptul că organiza?ia are implementate tehnicile şi cerinţele pentru o siguranţă completă a alimentului.
Standardul ISO 14001:2015 stabile?te cadrul ?i criteriile pe care o organiza?ie îl poate urma pentru a avea un sistem eficient de management al mediului. Acesta poate fi implementat în orice tip de companie, indiferent de domeniul de activitate în care activează.
Implementarea standardului ISO14001:2015 asigură managementul companiei ?i angaja?ii acesteia, ca ?i păr?ile implicate externe (ac?ionari, investitori, institu?ii, autorită?i), că impactul organiza?iei asupra mediului este măsurat ?i îmbunătă?it constant.
- Avantajele certificării ISO 14001:2015:Costuri reduse privind managementul de?eurilor;
- Economii la consumul de energie ?i de materiale reducerea costurilor materiilor prime;
- Îmbunătă?irea imaginii publice a companiei, fa?ă de ter?i (autorită?i, public, clien?i);
- Preţuri competitive, datorită minimizării cantităţii de deşeuri;
- Conformitatea cu reglementările autorităţilor din domeniul protecţiei mediului.
Standardul ISO 27001:2013 prezintă principiile, termenii ?i cerin?ele referitoare la sistemele de management al securităţii informaţiei.
În mediul de afaceri competitiv prezent, informaţia este “ameninţată” constant de diferite surse. De aceea, există o nevoie generală a unei Politici de Securitate a Informaţiei pentru toate organizaţiile, standardul ISO 27001:2013 fiind destinat să ajute organizaţiile de orice tip şi mărime să implementeze şi să opereze un Sistem de Management al Securităţii Informaţiei.
Prin implementarea standardului ISO 27001:2013, organizaţiile pot dezvolta un cadru pentru gestionarea securităţii propriilor active informaţionale – inclusiv informaţiile financiare, proprietatea intelectuală şi informaţiile despre angajaţi – sau informaţiile încredinţate organizaţiei de către clienţi sau părţi terţe.
Edi?ia din 2005 a standardului ISO 27001 a fost revizuită în 2013. Principalele îmbunătă?iri aduse vizează controalele de securitate – cu scopul de a asigura men?inerea actualită?ii standardului, capabil să facă fa?ă riscurilor actuale, cum ar fi furturile de identitate, riscurile legate de echipamentele mobile ?i alte vulnerabilită?i online, conform unui comunicat de presă al Organiza?iei Interna?ionale pentru Standardizare. Totodată, noua versiune a standardului ISO/IEC 27001:2013 permite o integrare facilă cu orice alt sistem de management.
Standardul ISO 9001 specifică cerin?ele generale pentru implementarea, dezvoltarea ?i îmbunătă?irea sistemelor de management al calită?ii cu scopul livrării de servicii ?i produse de calitate superioară.
Implementarea corectă a standardului ISO 9001 asigură pentru organiza?ia Dvs. un sistem mai organizat, mai eficient ?i mai profitabil.
De ce să optaţi pentru certificarea ISO 9001?
- Creşterea veniturilor şi eficientizarea costurilor sunt rezultate concrete ?i imediate ale impementării corect
- Prin certificarea ISO garanta?i clien?ilor ?i partenerilor dumneavoastră calitatea, constan?a ?i profesionalismul serviciilor si produselor oferite
- Certificarea este o etichetă a calită?ii, compania dumneavoastră beneficiind astfel de un plus de imagine în pia?a pe care activa?i
- Sunt o cerin?ă obligatorie pentru participarea la licita?iile privind achizi?iile publice
Pentru adaptarea standardelor la nevoile actuale, acestea sunt revizuite periodic. În 15 septembrie 2015 a fost publicat noul standard ISO 9001:2015.
Organiza?iile care sunt deja certificate conform ISO 9001:2008 au la dispozi?ie un interval de trei ani de la publicarea oficială a standardului ISO 9001:2015 pentru a face trecerea la noua versiune a standardului